"Το μυαλό του παιδιού δεν είναι δοχείο που πρέπει να το γεμίσεις αλλά φωτιά που πρέπει να την ανάψεις".
Πλούταρχος

Παραδειγματική ανάπτυξη έκθεσης

0 σχόλια

Καταγράψτε τα δομικά στοιχεία που είναι απαραίτητα σε ένα περιγραφικό κείμενο όπως το παρακάτω.


 

Η γάτα μου

    Έχω μια γατούλα που τη φωνάζω Μίνα και τώρα είναι δεκαέξι μηνών. Τη βρήκα στο άδειο οικόπεδο δίπλα από το σπίτι μου. Η καημενούλα ήταν τραυματισμένη στο πόδι και πολύ αδύνατη. Την πήρα στο σπίτι και έπεισα τους γονείς μου να την κρατήσουμε μέχρι να γίνει καλά. Την περιποιήθηκα και ευτυχώς σ' ένα μήνα άρχισε να περπατάει χωρίς να κουτσαίνει. Σιγά σιγά άρχισε να τρώει γατοτροφές και να κυνηγάει ποντίκια. Για καλή μου τύχη τη συμπάθησε πολύ ο πατέρας μου και δέχτηκε να την κρατήσουμε για πάντα.

    Η Μίνα έχει πλούσιο λευκό τρίχωμα. Είναι μικρόσωμη και αδύνατη. Τα μάτια της είναι πρασινωπά και πολύ έξυπνα. Η μύτη της είναι ροζ και πολύ χαριτωμένη. Χαρακτηριστικό είναι το κόκκινο βελούδινο λουρί στο λαιμό της πάνω στο οποίο έχουμε κεντήσει το όνομά της.

    Η αλήθεια είναι πώς έχω μια πολύ λαίμαργη γάτα. Όταν έρθει η ώρα του φαγητού γίνεται πολύ ανήσυχη. Ο αγαπημένος της μεζές είναι φυσικά τα ψαροκόκαλα, ενώ δε λέει όχι και σε μια κούπα γάλα.

    Αγαπώ πολύ τη Μίνα μου. Της έχω ένα καλάθι για να κοιμάται και παίζω πάντα μαζί της όταν επιστρέψω από το σχολείο. Τα κρύα βράδια του χειμώνα της αρέσει να κουλουριάζεται πλάι στο τζάκι και να μας κρατά συντροφιά.

    Δε θα ξεχάσω ποτέ ότι τρεις μήνες αφού τη φέραμε σπίτι η Μίνα εξαφανίστηκε ξαφνικά ενώ την είχα μαζί μου στο πάρκο της γειτονιάς. Όσο και αν έψαξα δεν μπόρεσα να τη βρω πουθενά. Η καρδιά μου κόντευε να σπάσει από την αγωνία. Οι μέρες περνούσαν και η Μίνα δεν εμφανιζόταν. Ξαφνικά ένα πρωινό καθώς ετοιμαζόμουν για το σχολείο άκουσα ένα θόρυβο έξω από το παράθυρο. Ήταν αυτή, η αγαπημένη μου γάτα είχε επιστρέψει επιτέλους… Από τότε δεν τη χάνω λεπτό από τα μάτια μου.

Θυμάμαι

Τα δομικά στοιχεία περιγραφικού κειμένου για ένα ζώο είναι: όνομα-ηλικία είδος, εξωτερική εμφάνιση, συμπεριφορά, συνήθειες περιστατικά.

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

Ανάγνωση το κείμενο «η πείνα»

Μαθηματικά

Εκτέλεση διαιρέσεων στο τετράδιο μαθηματικών ( τα παιδιά έχουν σημειώσει τις διαιρέσεις που πρέπει να κάνουν. Προσοχή: Οι διαιρέσεις να είναι με υπόλοιπο. Διαιρέσεις με πηλίκο δεκαδικό δεν έχουμε κάνει ακόμα)

Φυσική

Βιβλίο μαθητή σελ 30 και από τη σελίδα 31 την πρώτη παράγραφο (πολύ καλά αυτά που έχουμε υπογραμμίσει στο βιβλίο)

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

Αντιγραφή και ορθογραφία σελ. 42, 2η παράγραφος

Άσκηση στο τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων. Τα παιδιά έχουν ήδη γράψει την εκφώνηση της άσκησης στο τετράδιό τους.

Ιστορία

Κεφ. 8 σελ 29

Τετρ. Εργ.: σελ 11, ασκ. 3

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

  • Οι μαθητές να βρουν πληροφορίες για το έπος του 1940. (όχι εκτυπώσεις από το ιντερνέτ, μόνο γραπτά)
  • Να διαβάσουν την παραδειγματική ανάπτυξη έκθεσης που είναι αναρτημένη παρακάτω και έχει θέμα «Οι σύγχρονες κοινωνίες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Ποια είναι αυτά τα προβλήματα; Προτείνετε λύσεις.» Στη συνέχεια να γράψουν στο τετράδιο παραγωγής γραπτού λόγου τι έγραψαν σύμφωνα με την παραδειγματική ανάπτυξη για τα προβλήματα που μαστίζουν τις σύγχρονες κοινωνίες και τι δεν ανάφεραν. Τέλος να γράψουν τι θα μπορούσαν να έχουν γράψει καλύτερα από αυτά που έχουν γράψει, ως προς την διατύπωση.

Μαθηματικά

  • Πολύ καλό διάβασμα από το βιβλίο μαθητή σελ 36 το πλαίσιο με τη σαΐτα.
  • Τερ. Εργασιών σελ. 30 ασκ. α. & β , σελ 31 ασκ. δ.

Παραδειγματική ανάπτυξη έκθεσης

2 σχόλια

Θέμα: Οι σημερινές κοινωνίες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Ποια είναι αυτά τα προβλήματα; Ποιες λύσεις προτείνετε;



Α' μέρος: Τα προβλήματα και η δημιουργία τους



Από τα μέσα του 19ου αιώνα (1800 – 1900) και καθ' όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα συντελέστηκε πολλή μεγάλη πρόοδος στους τομείς της παραγωγής της τεχνολογίας και των επιστημών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αλλάξει η μορφή του δυτικού κόσμου και να βελτιωθεί το επίπεδο ζωής των ανθρώπων. Δυστυχώς όμως, στον υπόλοιπο κόσμο δεν δόθηκε αυτή η ευκαιρία, δηλ, να γίνει μέτοχος της προόδου των επιστημών και της τεχνολογίας, έτσι ο υπόλοιπος κόσμος υστερεί στον τομέα βελτίωσης των συνθηκών ζωής των Ανθρώπων. Έτσι ο σημερινός κόσμος είναι «δυο ταχυτήτων»: Ο υπερβολικά αναπτυγμένος (Ευρώπη, βόρεια Αμερική, Ιαπωνία και η μισή Κίνα) και ο υπερβολικά υποανάπτυκτος (Νότια Αμερική, Αφρική, Ασία και η υπόλοιπη Κίνα).

Παρ' όλη τη διαφορά στην ανάπτυξη, αναπτυγμένος και υποανάπτυκτος αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν κυρίως σε περιβαλλοντικά προβλήματα και σε κοινωνικά. Ως περιβαλλοντικά προβλήματα θα μπορούσαμε να ορίσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν στο περιβάλλον από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Σαν κοινωνικά προβλήματα θα μπορούσαμε να ορίσουμε τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τις κοινωνίες ως προς την οργάνωση τους αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη συμβίωση και την συνύπαρξη των μελών των κοινωνιών.

Η οικονομική ανάπτυξη που συντελέστηκε όλον τον προηγούμενο αιώνα προήλθε από την εκμετάλλευση της φύσης. Το πετρέλαιο, ο άνθρακας, η ξυλεία καθώς και τα μέταλλα που χρειάστηκαν για την ανάπτυξη της παραγωγής προέρχονται από τη φύση. Τα τρόφιμα, προϊόντα της αγροτικής και κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης , επίσης προέρχονται από τη φύση. Αυτή η εκμετάλλευση της φύσης όμως, μας οδηγεί σιγά σιγά σε εξάντληση των φυσικών πηγών. Ήδη ξέρουμε ότι για το πετρέλαιο υπάρχουν αποθέματα για μερικές δεκάδες χρόνια ακόμα. Τα δάση, ιδίως τα λεγόμενα τροπικά, απ' όπου ο άνθρωπος παίρνει την ξυλεία μειώνονται ραγδαία. Οι θάλασσες αδειάζουν από ψάρια, εξαιτίας του υπερβολικού ψαρέματος και του ψαρέματος σε περιόδους αναπαραγωγής. Πολλά είδη κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω της λαθροθηρίας. Άρα ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σημερινές κοινωνίες είναι η εξάντληση της φύσης.

Ένα άλλο μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κοινωνίες είναι η εναπόθεση και η διαχείριση των σκουπιδιών. Χιλιάδες στρέμματα γης επιβαρύνονται από τις τοξικές ουσίες που παράγονται από τη συσσώρευση των σκουπιδιών, δημιουργώντας κινδύνους για την ζωή των ανθρώπων αλλά και των ζώων αυτών των περιοχών.

Το πιο σοβαρό όμως πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σημερινές κοινωνίες είναι η αλλαγή του κλίματος εξαιτίας του «φαινομένου του θερμοκηπίου». Η κυριότερη πηγή ενέργειας σήμερα είναι το πετρέλαιο. Η καύση του πετρελαίου είναι αυτή που κινεί τα αυτοκίνητά μας, τα πλοία, είναι αυτή που μας ζεσταίνει το χειμώνα είναι αυτή που παράγει το ηλεκτρικό ρεύμα που χρησιμοποιείται στην βιομηχανία αλλά και για τις οικιακές ανάγκες. Η καύση όμως του πετρελαίου έχει μια πολλή σοβαρή επίπτωση: παράγεται διοξείδιο του άνθρακα το οποίο εμποδίζει τις ακτίνες του ηλίου που μεταφέρουν θερμότητα και που πέφτουν στη Γη να φύγουν πάλι πίσω στο διάστημα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι εγκλωβισμένες ακτίνες του ήλιου να ζεσταίνουν περισσότερο απ' όσο πρέπει τη Γη, προκαλώντας αλλαγές στο κλίμα. Το φαινόμενο αυτό ονομάστηκε από τους επιστήμονες «Φαινόμενο του θερμοκηπίου» γιατί όπως σε ένα θερμοκήπιο το νάιλον δεν επιτρέπει στη ζέστη των ακτινών του ηλίου να γυρίσει στην ατμόσφαιρα έτσι και το διοξείδιο του άνθρακα εμποδίζει τις ακτίνες του ήλιου να γυρίσουν στο διάστημα. Εξαιτίας του φαινομένου αυτού, οι περίοδοι ξηρασίας είναι πιο μεγάλες σε διάρκεια ενώ οι περίοδοι των βροχών είναι μικρότερες και οδηγούν σε πλημμύρες συχνότερα απ' ότι συνήθως ,ενώ και οι χειμώνες έχουν μικρότερη διάρκεια από το κανονικό. Η πιο σημαντική επίπτωση αυτού του φαινομένου όμως, είναι το λιώσιμο των πάγων στους πόλους της Γης εξαιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Το λιώσιμο των πάγων σημαίνει ότι η στάθμη της θάλασσας με τον καιρό ανεβαίνει κι έτσι χιλιάδες παραθαλάσσιες πόλεις κινδυνεύουν να βυθιστούν. Επίσης ζώα που ζουν στους πόλους της Γης, όπως για παράδειγμα η πολικές αρκούδες και οι πιγκουίνοι κινδυνεύουν να εξαφανιστούν αφού με το λιώσιμο των πάγων μειώνεται και χώρος στον οποίο ζουν.

Η κλιματική αλλαγή δεν αφήνει ανεπηρέαστες τις σημερινές κοινωνίες για έναν ακόμη λόγο: Η αστάθεια στο κλίμα οδηγεί και σε αστάθεια την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι ο συνδυασμός ξηρασίας και πλημμυρών κινδυνεύουν να καταστρέψουν καλλιέργειες και με αυτό τον τρόπο τα τρόφιμα να μην επαρκέσουν για όλους. Έτσι λοιπόν οι κοινωνίες έχουν να αντιμετωπίσουν το φάσμα της πείνας εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Οι σύγχρονες κοινωνίες όμως καλούνται να αντιμετωπίσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων που έχουν να κάνουν με την ίδια τους την οργάνωση και τη συμβίωση των μελών τους. Η σημαντικότερη αιτία που δημιουργεί και όλα τα υπόλοιπα είναι η άνιση διανομή του πλούτου. Αυτό σημαίνει ότι τα κέρδη από την παραγωγή αγαθών και τη διακίνηση τους (εμπόριο) πηγαίνουν στα χέρια λίγων (βιομήχανοι, μεγαλέμποροι, τραπεζίτες) ενώ οι πολλοί(εργάτες, υπάλληλοι, αγρότες) απολαμβάνουν λίγα. Με πιο απλά λόγια οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι ενώ οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι!

Η παραπάνω αιτία μας οδηγεί στο επόμενο πρόβλημα των σύγχρονων κοινωνιών την φτώχεια. Ποιοι όμως θεωρούνται φτωχοί; Φτωχοί θεωρούνται όσοι δεν μπορούν να εξασφαλίσουν μια σειρά βασικών αγαθών: Φαγητό, στέγη, εκπαίδευση, ένδυση και υπόδηση, ύδρευση και ηλεκτροδότηση. Το φαινόμενο της φτώχειας είναι πολύ πιο έντονο στα μέρη εκείνα της Γης που δεν είναι και τόσο αναπτυγμένα όπως για παράδειγμα, στην Αφρική, το μεγαλύτερο μέρος της Ασίας και τη Νότια Αμερική. Όμως και στα αναπτυγμένα κράτη μεγάλο μέρος του πληθυσμού μπορεί να θεωρηθεί φτωχό. Πρόσφατη έρευνα που αφορά στην Ελλάδα (που υποτίθεται ότι είναι αναπτυγμένο κράτος) έδειξε ότι χονδρικά σε κάθε πέντε Έλληνες υπάρχει και ένας φτωχός.

Ένα άλλο πρόβλημα που σχετίζεται με την φτώχεια είναι η ανεργία. Από τη μια μεριά η εγκατάλειψη της αγροτικής ζωής και η συγκέντρωση στις πόλεις, απ' την άλλη η αντικατάσταση των εργατών με μηχανές καθώς και το οικονομικό μοντέλο που ακολουθείται σήμερα (δηλαδή με όσο το δυνατόν λιγότερους εργάτες και υπαλλήλους κοιτάζω να βγάλω όσο το δυνατόν περισσότερη δουλειά και να μεγιστοποιήσω τα κέρδη μου) κάνουν τη ζωή των ανθρώπων πιο δύσκολη, επειδή όλο και περισσότεροι άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους και δυσκολεύονται να βρουν νέα δουλειά. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή από το σύνολο των έντεκα εκατομμυρίων που υπολογίζεται ο πληθυσμός της πάνω από ένα εκατομμύριο είναι άνεργοι. Επειδή οι άνεργοι δεν έχουν κάποια δουλειά, δεν έχουν και έσοδα άρα οδηγούνται στη φτώχεια καθώς δυσκολεύονται να βγάλουν τα προς το ζην.

Η φτώχεια και η ανεργία οδηγούν σε αύξηση της εγκληματικότητας καθώς οι φτωχοί και οι άνεργοι αναγκάζονται να στραφούν στο κλέψιμο και τις διαρρήξεις καθώς και σε άλλες εγκληματικές πράξεις όπως για παράδειγμα η εμπορία και η διακίνηση ναρκωτικών , προκειμένου να επιβιώσουν .

Η φτώχεια και η ανεργία οδηγούν επίσης και στην έκρηξη της βίας. Λόγω της συσσώρευσης όλων των παραπάνω προβλημάτων οι άνθρωποι ψάχνουν τρόπο να εκτονωθούν. Ένας τέτοιος τρόπος είναι η εκδήλωση βιαίας συμπεριφοράς. Δεν θα πρέπει επομένως, να μας ξενίζουν φαινόμενα όπως τα βίαια επεισόδια στα γήπεδα (χουλιγκανισμός) ή η καταστροφή ξένης περιουσίας (βανδαλισμός), όσο τις κοινωνίες μαστίζουν η φτώχεια και η ανεργία.

Η φτώχεια ως επί το πλείστον οδηγεί και στην πείνα. Όταν κάποιος είναι φτωχός και δεν έχει τα χρήματα να αγοράσει τα απαραίτητα τρόφιμα ή όταν δεν έχει τα απαιτούμενα κεφάλαια για να μεγαλώσει την παραγωγή του είναι επόμενο να βρίσκεται καθημερινά αντιμέτωπος με το φάσμα της πείνας. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών περίπου δέκα εκατομμύρια παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο από την πείνα σε όλον τον κόσμο. Το πρόβλημα της πείνας επιδεινώνει και η κλιματική αλλαγή, όπως άλλωστε αναφέρθηκε πιο πάνω, με τους κινδύνους που υπάρχουν εξαιτίας της.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί αυτήν την στιγμή στον κόσμο, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι τουλάχιστον πολύ άσχημη. Οι εκτιμήσεις για το μέλλον είναι ακόμα πιο άσχημες, αν δεν παρθούν τώρα κάποια μέτρα, αν δεν δοθούν λύσεις στα προβλήματα που ταλαιπωρούν το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας.


συνεχίζεται

 

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

-Ανθολόγιο σελ 57-59

-Αντιγραφή + ορθογραφία την τελευταία παράγραφο του κειμένου.

-Τετράδιο εργασιών γλώσσας

Ασκ. 1 & 2 της 2ης ενότητας

Μαθηματικά

-Άσκηση εκτέλεσης πολ/σμων δεκαδικών αριθμών στο πράσινο τετράδιο.

Φυσική

-Τετρ. Εργασιών: σελ 51 & 52 (μια ματιά)

Θρησκευτικά

-Κεφ 2.2. σελ 29 – 31

-Ασκ 2 & 3 σελ 31

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

Από το τετράδιο εργασιών της γλώσσας σελ. 25 ασκ. 7 ( Τα παιδιά μπορούν να πάρουν ιδέες για την ανάπτυξη της έκθεσης από την έτοιμη έκθεση που είναι αναρτημένη στο ιστολόγιο μας)

Μαθηματικά

Άσκηση στο τετράδιο μαθηματικών (πράσινο)Τα παιδιά έχουν ήδη γράψει την εκφώνηση και τους πολλαπλασιασμούς που πρέπει να εκτελέσουν.

Γεωγραφία

Κεφ. 8 Σελ. 32 και από την σελ.33 να ξέρουν τα παιδιά να δείχνουν τις αναφερόμενες χερσονήσους στο χάρτη (θα υπάρξει προφορική εξέταση)

Φυσική

Δεν προχωρήσαμε

Παραδειγματική ανάπτυξη έκθεσης

0 σχόλια

βόλτα στην πόλη

Ένα ασταμάτητο «νταπα ντούπα» από κάποιον γείτονα που άκουγε μουσική στη διαπασών, δεν με άφησε να απολαύσω το κυριακάτικο πρωινό χουζουρεύοντας. Για κάμποση ώρα περιφερόμουν μες στο σπίτι σαν την άδικη κατάρα.
    Ο ήλιος έξω λαμπερός, απάνω στο θρονί του εξουσίαζε στον ουρανό. Φθινοπωρινή ηλιοφάνεια και ζεστούλα δεν είναι παράγοντες που επιτρέπουν να μείνεις για πολύ στο σπίτι.
    Έτσι λοιπόν αποφάσισα να κάνω μια βόλτα με την μηχανή για να χαρώ κι εγώ την φθινοπωρινή λιακάδα. Έτσι λοιπόν ντύθηκα καλά, φόρεσα το κράνος μου, καβάλησα τη μηχανή και ξεκίνησα. Αποφάσισα να ακολουθήσω τη διαδρομή Νέος Κόσμος- λεωφόρος Συγγρού-λεωφόρος Ποσειδώνος-λεωφόρος Βουλιαγμένης- επιστροφή στο Νέο Κόσμο.
    Βγαίνοντας στη λεωφόρο Συγγρού το πρώτο πράγμα που έχεις να αντιμετωπίσεις και σου σφίγγεται η καρδιά, όταν οδηγάς μηχανή, είναι η ιλιγγιώδης ταχύτητα των αυτοκινήτων. Αυτοκίνητα να τρέχουν με πάνω από 100 χ.λ.μ. την ώρα σε ένα δρόμο που το όριο είναι τα 90 χ.λ.μ. την ώρα. Ακόμα και να θες να ξεχάσεις τα αυτοκίνητα δεν μπορείς καθώς με την ταχύτητα που περνάνε δημιουργούν αναταράξεις στον αέρα και μια μικρή αστάθεια στη μηχανή η οποία ταλανίζεται ελαφρά.
    Η Συγγρού είναι μεγάλος δρόμος και πολύ κεντρικός στην Αθήνα και αυτό που σου κάνει εντύπωση είναι τα μεγάλα γυάλινα κτήρια κατά μήκος της λεωφόρου. Τα κτήρια αυτά στεγάζουν γραφεία εταιριών, αίθουσες εκδηλώσεων, ξενοδοχεία, γραφεία ναυτιλιακών εταιριών, ασφαλιστικές εταιρίες κ. α. Μοντέρνα σχεδίαση, σύγχρονες κατασκευές, εμπνέουν ένα ψευδές αίσθημα γενικότερης ευημερίας. Βλέποντάς τα δηλαδή κάποιος ξένος, όλα αυτά τα κτήρια μαζεμένα κατά μήκος της λεωφόρου μπορεί να νομίσει ότι η Αθήνα και κατ' επέκταση η Ελλάδα είναι πλούσιο και ευημερούν κράτος αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
    Εν πάση περιπτώσει, εκείνη την Κυριακή, τα γυάλινα αυτά κτήρια καθρέφτιζαν το φως του ήλιου κάνοντας πιο έντονο το αίσθημα ευφορίας που μου είχε δημιουργηθεί εξαιτίας της ηλιοφάνειας.
    Βγαίνω από τη Συγγρού και μπαίνω στην παραλιακή λεωφόρο, τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Ένα πιο ανάλαφρο αεράκι μου χτυπάει τα χέρια που είναι ακάλυπτα ενώ και η αναπνοή μου γίνεται πιο ελαφρια και ο αέρας λιγότερο αποπνικτικός.
    Κάθε φορά που διασχίζω την παραλιακή λεωφόρο μου δημιουργείται η εντύπωση ότι βρίσκομαι σε άλλη πόλη. Μοντέρνες, πολυτελείς πολυκατοικίες και καταστήματα από τη μια πλευρά του δρόμου, φοίνικες οι γραμμές του τραμ και η θάλασσα απ' την άλλη μεριά δημιουργούν μια ειδυλλιακή εικόνα της πόλης, διαφορετική από την γκρίζα και αποπνικτική εικόνα της περιοχής που μένω. Σκέτη απόλαυση να κινείσαι παράλληλα με τη θάλασσα.
    Η διέλευση από τη λεωφόρο Ποσειδώνος τελειώνει καθώς στρίβω για να μπω στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Αυτό είναι και το πιο άσχημο κομμάτι της διαδρομής καθώς ναι μεν η λεωφόρος Βουλιαγμένης είναι φαρδύς δρόμος αλλά δεν προσφέρει τίποτα αξιομνημόνευτο στο μάτι. Αντ' αυτού πρέπει να είναι ακόμα πιο προσεκτικός απ' ότι συνήθως κάποιος που διασχίζει τη Βουλιαγμένης, γιατί λόγω των έργων του μετρό έχουν γίνει κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και σε κάποια σημεία ο δρόμος στενεύει.
    Φτάνω στο σημείο που πρέπει να αφήσω τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και μέσω των στενών «συνοικιακών» δρόμων της Δάφνης να βγω προς Νέο Κόσμο κι απ' εκεί σπίτι μου. Διασχίζοντας τα στενά της Δάφνης μου δημιουργείται ένα ψυχοπλάκωμα καθώς οι δρόμοι είναι πολύ στενοί και σε συνδυασμό με τις ψηλές πολυκατοικίες δεν επιτρέπουν σ' όλο το φως του ήλιου να φτάσει στο έδαφος.
    Αφήνω τη Δάφνη πίσω μου φτάνω Νέο Κόσμο κι έπειτα από λίγο φτάνω πάλι σπίτι μου. Βγάζω το κράνος με δυσκολία γιατί τα χέρια μου έχουν μουδιάσει από το πιάσιμο του τιμονιού και τους λεβιέδες του φρένου και του συμπλέκτη.
Η βόλτα τελείωσε αλλά τα συναισθήματα είναι πλούσια και το αίσθημα ευχαρίστησης από τη βόλτα μοναδικό, καθώς το πρωινό πέρασε ήρεμα και μακριά από αναίσθητους γείτονες.
Κάνοντας την αποτίμηση της διαδρομής, εκείνο που με κάνει να απορώ είναι πως αυτή η πόλη αλλάζει τόσα πολλά πρόσωπα μέσα σε τόσο λίγα - αναλογικά με το μέγεθός της - χιλιόμετρα.
Μπορεί η αρχαία Αθήνα να είχε προστάτιδα την θεά Αθηνά, όμως αν θελήσουμε να βρούμε προστάτη θεό για τη σύγχρονη Αθήνα η οποία είναι πολυπρόσωπη και εμπεριέχει μέσα της τόσο την ασχήμια όσο και την ομορφιά, νομίζω ότι αυτός που της ταιριάζει καλύτερα είναι ο διπρόσωπος θεός των Ρωμαίων, ο Ιανός

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

Άσκηση στο τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων : Να κλίνετε τα παρακάτω ουσιαστικά: η άμμος, η βίβλος, η διάλεκτος, η εγκύκλιος, η νήσος, η χερσόνησος, η ψήφος

Για την κλίση βλ. γλώσσα Βιβλ. Μαθητή σελ. 35

Μαθηματικά κεφ. 9: Η αξία θέσης ψηφίου στους δεκαδικούς αριθμούς.

Τετράδιο εργ. Ασκ. α. σελ 24. (μην απατήσετε στο ερώτημα: Πόσο φθηνότερο;)

Ασκ β. σελ. 24. ( απαντήστε μόνο στο ερώτημα Ποια από τα γραμματόσημα μπορεί να αγόρασε; Βρίσκω δυο λύσεις)

Ασκ στ. αελ 25

Θρησκευτικά

Κεφ.2.1.

Φυσική

Κεφ. Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφές σελ 45 – 47 (τετράδιο εργασιών)

Πολύ καλό διάβασμα αυτών που έχουμε γράψει στο τετράδιο εργασιών

Από τετράδιο εργασιών ασκήσεις 1 και 2 σελ 47

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

Δεν προχωρήσαμε

Μαθηματικά

Φυλλάδιο μαθηματικών

Φυσική

Κεφ. Η ενέργεια αποθηκεύεται

Πολύ καλά ό, τι έχουμε σημειώσει στο τετράδιο εργασιών καθώς και τα υπογραμμισμένα από το βιβλίο μαθητή)

Γεωγραφία

δεν προχωρήσαμε

Ιστορία

Κεφ. 7 . Η Κων/πολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης


 


 

Ασκήσεις για το σπίτι

0 σχόλια

Γλώσσα

Β.Μ. σελ. 31 αντιγραφή + ορθογραφία την κλίση του επιθέτου «ο/η διεθνής το διεθνές»

Σελ 32. Να κλίνετε τα επίθετα της άσκησης 5 στο τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων σε όλα τα γένη και στους δυο αριθμούς

Μαθηματικά

Άσκηση στο τετράδιο μαθηματικών (πράσινο):

«Να μετατρέψετε τους δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα:

31,101 =___________ ή ____________ (μεικτό κλάσμα)

251, 25 = __________ ή _____________ (μεικτό κλάσμα)

1024,728 = ___________ ή _____________ (μεικτό κλάσμα)

25, 25 = ___________ ή ______________ (μεικτό κλάσμα)

351,01 = __________ ή _____________ (μεικτό κλάσμα)

Θρησκευτικά

Μάθημα 1.6 σελ 21 - 23

Ασκ 2 & 3 σελ. 22 - 23

Κοινωνική και Πολ. Αγωγή

Διάβασμα σελ. 13 – 15


 


 

Η ζωή στις πόλεις

1 σχόλια

Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες λογοτέχνες, ο Αντώνης Σαμαράκης, είχε πει ότι ποτέ τα σπίτια δεν ήταν τόσο κοντά και οι άνθρωποι τόσο μακριά ο ένας απ' τον άλλο, θέλοντας να εκφράσει τις διαπιστώσεις του για τις σύγχρονες ανθρώπινες σχέσεις.
Πράγματι σήμερα αν και ζούμε σε κτήρια που το καθένα έχει δεκάδες διαμερίσματα, αν και περιβαλλόμαστε από ανθρώπους, είτε τους έχουμε από πάνω μας, είτε από κάτω μας, είτε δίπλα μας, είτε απέναντι μας, η αλήθεια είναι ότι ουσιαστικά δεν γνωρίζουμε ούτε τους μισούς από τους ένοικους του κτηρίου μας, πόσω μάλλον του απέναντι κτηρίου ή των γειτονικών κτηρίων.
Η ανάπτυξη της βιομηχανίας οδήγησε χιλιάδες ανθρώπους της υπαίθρου στις πόλεις δημιουργώντας έτσι πρόβλημα για τη στέγασή τους. Η λύση δόθηκε με το γκρέμισμα των παλιών μονοκατοικιών και την ανέγερση στη θέση τους πολυώροφων οικοδομών που είχαν τη δυνατότητα να στεγάσουν δεκάδες οικογένειες.
Ο υπερπληθυσμός των πόλεων όμως, δημιούργησε και μια σειρά άλλων προβλημάτων όπως: η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η άνοδος της εγκληματικότητας λόγω της τεράστιας έκτασης των πόλεων και του τεράστιου πληθυσμού τους που καθιστά την αστυνόμευση δύσκολη υπόθεση, καθώς και η έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου που δεν επιτρέπει στους κατοίκους να έχουν πολλές επιλογές αναψυχής και ξεκούρασης. Όλα αυτά τα προβλήματα δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας στους κατοίκους των πόλεων και έλλειψη επιλογών για την καλλιέργεια των διαπροσωπικών τους σχέσεων.
Οι σύγχρονες συνθήκες εργασίας απαιτούν την όλο και περισσότερη προσήλωση των εργαζομένων, είτε αυξάνοντας τις ώρες απασχόλησης, είτε αναθέτοντας εργασία για το σπίτι. Παράλληλα ενώ οι απαιτήσεις στο χώρο εργασίας αυξάνονται δεν εξασφαλίζεται η μονιμότητα στους εργαζόμενους οι οποίοι σε κάθε στιγμή κινδυνεύουν να βρεθούν απολυμένοι. Έτσι γίνεται πιο έντονο το αίσθημα ανασφάλειας.
Με την εργασία να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας αυξάνοντας την κούραση και μειώνοντας το χρόνο ξεκούρασης και γενικά τον ελεύθερο χρόνο είναι σαφές ότι δεν μένει χρόνος για την καλλιέργεια των ανθρωπίνων σχέσεων.
Παράλληλα η ανάπτυξη της τεχνολογίας δημιούργησε νέες μορφές ψυχαγωγίας όπως είναι το ραδιόφωνο η τηλεόραση, οι παιχνιδομηχανές και τα συστήματα οικιακών προβολών ταινιών (home theatre). Έτσι έχουμε φτάσει σήμερα να μιλάμε για οικιακή ψυχαγωγία. Οι άνθρωποι προτιμούν να περνούν το λίγο ελεύθερο χρόνο τους μένοντας απομονωμένοι στο σπίτι τους χρησιμοποιώντας τα μέσα που αναφέρθηκαν παραπάνω για τη διασκέδασή τους, από το να βγουν έξω ή να γνωρίσουν τους γείτονες τους (γενικά να γνωρίσουν ανθρώπους) και να κάνουν παρέα μαζί τους.
Ανακεφαλαιώνοντας, η ανασφάλεια, το αίσθημα του φόβου, η έλλειψη ελεύθερου χρόνου μας αποξενώνουν από τους συνανθρώπους μας και μάς κάνουν περισσότερο εγωιστές, αφού δεν έχουμε μάθει να ζούμε με τον διπλανό μας.
Είναι θαυμαστό πως ο Σαμαράκης κατόρθωσε μέσα σε τόσες λίγες λέξεις να περικλείσει τόσες αλήθειες για το σύγχρονο τρόπο ζωής και την αποξένωση που κυβερνά τη ζωή μας.
Δεν αρκούν όμως, μόνο οι διαπιστώσεις για τις σημερινές ανθρώπινες σχέσεις, χρειάζεται να υπάρξουν και προτάσεις έτσι ώστε να αλλάξει η σημερινή κατάσταση.
Για να βελτιωθούν οι ανθρώπινες σχέσεις καταρχήν πρέπει να βελτιωθεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο αυτές αναπτύσσονται, δηλαδή χρειάζεται αλλαγή το σύγχρονο αστικό περιβάλλον:
  • Περισσότερο πράσινο, χώροι άθλησης, περισσότεροι «ελευθεροι» χώροι, οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν χώρο συνάντησης των ανθρώπων είναι ένα πρώτο βήμα.

  • Μείωση της εγκληματικότητας μέσω της καλύτερης αστυνόμευσης και της καλυτέρευσης της απονομής δικαιοσύνης (εφόσον η ύπαρξη της εγκληματικότητας είναι ένας παράγοντας που δημιουργεί ανασφάλεια στους ανθρώπους και είναι ένα στοιχείο που τους αποτρέπει από το να βγουν από το σπίτι τους και να γνωρίσουν ανθρώπους).



  • Καλυτέρευση των αστικών συγκοινωνιών προκειμένου να επιτευχθεί αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας των οχημάτων και μείωση του χρόνου μεταφοράς από το ένα μέρος στο άλλο. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δρα αποτρεπτικά στην καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων εφόσον εμποδίζει την μετάβαση από το ένα μέρος στο άλλο και δεν επιτρέπει σε ανθρώπους που ζουν σε διαφορετικά μέρη να συναντηθούν γρήγορα.


Εφόσον οι συνθήκες εργασίας είναι ένας παράγοντας που εμποδίζει την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων επομένως η βελτίωση των συνθηκών εργασίας είναι μια προφανής λύση. Βελτίωση των συνθηκών εργασίας μπορεί να επιτευχθεί μέσω των ακόλουθων:
  • Μείωση των ωρών απασχόλησης. Η μείωση των ωρών απασχόλησης δημιουργεί περισσότερο ελεύθερο χρόνο, άρα οι άνθρωποι έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την καλλιέργεια των διαπροσωπικών τους σχέσεων με τους γείτονες, με τους φίλους τους και τους συγγενείς τους.

  • Καλλιέργεια αισθήματος μονιμότητας στην εργασία μέσω νομοθετικών μέτρων υπέρ των εργαζομένων. Αν το άτομο αισθάνεται ασφαλές τότε καλυτερεύει η διάθεσή του κι επομένως αυξάνεται και η διάθεσή του να γνωρίζει καινούργια πρόσωπα είτε στο χώρο διαμονής του, είτε στο χώρο εργασίας του είτε αλλού.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι εμείς οι ίδιοι πρέπει να μάθουμε να γνωρίζουμε το διπλανό μας. Για να το επιτύχουμε αυτό θα πρέπει να είμαστε κοινωνικοποιημένοι από μικρή ηλικία.
  • Μεγάλο μέρος του παραπάνω τεθέντος στόχου μπορεί να επιτευχθεί στο σχολείο μέσω της εργασίας σε ομάδες, μέσω ομαδικών εκδηλώσεων και γενικά μέσω της καλλιέργειας συνεργατικών δεξιοτήτων στο χώρο του σχολείου.

  • Η συμμετοχή σε αθλητικούς ομίλους, επίσης εξυπηρετεί την κοινωνικοποίηση του ατόμου αφού μέσω των αθλητικών δραστηριοτήτων τα άτομα γνωρίζουν νέα πρόσωπα και συνεργάζονται μαζί τους.

  • Η συμμετοχή σε εθελοντικές ομάδες (π.χ. πρόσκοποι, κατηχητικά κ.λ.π.) επίσης ευνοούν την κοινωνικοποίηση των ατόμων.
Οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται σε κρίση όμως δεν βαδίζουν σε αδιέξοδο εφόσον υπάρχουν τρόποι βελτίωσής τους. Από εκεί και πέρα το ερώτημα είναι κατά πόσον θέλουμε σαν κοινωνία να αλλάξουμε. Είναι στο χέρι μας να κάνουμε διαπιστώσεις σαν και αυτή του Σαμαράκη να μην ανταποκρίνονται πλέον στην πραγματικότητα και να καταστούν ανεπίκαιρες.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Χάρης Λεμονιάς 2010. Από το Blogger.