"Το μυαλό του παιδιού δεν είναι δοχείο που πρέπει να το γεμίσεις αλλά φωτιά που πρέπει να την ανάψεις".
Πλούταρχος

Αποκριές- Τσικνοπέμπτη

1 σχόλια
Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://psamouxos.blogspot.com

   Οι αποκριές κρατούν 3 εβδομάδες γι’αυτό το λόγο αυτή η περίοδος ονομάζεται τριώδιο.
* Η πρώτη εβδομάδα λέγεται “Προφωνέσιμη”, γιατί παλιότερα “προφωνούσαν", δηλαδή διαλα- λούσαν, στα χωριά κυρίως, την αρχή της αποκριάς.
* Η δεύτερη εβδομάδα είναι “η κρεατική ή κρεοφάγος", επειδή έτρωγαν κρέας και
* η τρίτη ονομάζεται “τυρινή ή τυροφάγος”, επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα.
  Από το 19ο αι. μέχρι σήμερα το καρναβάλι ξεκινά κάθε χρόνο την Κυριακή του Τελώνη και Φαρισαίου και λήγει την Κυριακή της Τυροφάγου.
   Παλιότερα, τον εορταστικό τόνο έδιναν οι παρέες των μετα- μφιεσμένων, που κυκλοφο-ρούσαν στους δρόμους και γύριζαν τα βράδια στις γειτονιές τραγουδώντας άσεμνα και σκωπτικά τραγούδια. Αυτού του είδους, όμως, οι καρναβαλικές εκδηλώσεις χάθηκαν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό με το πέρασμα του χρόνου για να επικρατήσουν οργανωμένες από τις τοπικές κοινωνίες και τυποποιημένες εορταστικές εκδηλώσεις με αποκριάτικες στολές και άρματα.
  Η Τσικνοπέμπτη βρίσκεται στο μέσο των 3 εβδομάδων του εορτασμού του καρναβαλιού. Πρόκειται για τη Πέμπτη της 2ης εβδομάδας, της Κρεατινής.
   Την ημέρα αυτή ο κόσμος ψήνει κρέας στα κάρβουνα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τον καπνό που λέγεται “τσίκνα”. Από την τσίκνα λοιπόν αυτή έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη.
  Το καρναβάλι είναι στενά συνυφασμένο με την πολιτισμική κληρονομιά κάθε περιοχής της Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα γίνεται προσπάθεια να αναβιώσουν παραδοσιακά αποκριάτικα έθιμα σε πολλά μέρη της χώρας. 
Πηγή: www.paidorama.com

Τα θέματα στη Βυζαντινή αυτοκρατορία

0 σχόλια
 Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://stin-e-taxi.blogspot.com
 
Τα Θέματα ήταν μεγάλες διοικητικές περιφέρειες στις οποίες χωρίστηκε η αυτοκρατορία. Στην Ιστορία μάθαμε ότι αυτό έγινε από τον Λέοντα Γ' τον Ίσαυρο και επεκτάθηκε από τους αυτοκράτορες της Μακεδονικής Δυναστείας. Οι ιστορικοί, όμως πιστεύουν ότι τα Θέματα δημιουργήθηκαν αρχικά από τη δυναστεία του Ηράκλειου.

Διοικητής του Θέματος ήταν ένας στρατηγός, ο οποίος ασκούσε και στρατιωτικά και διοικητικά καθήκοντα. Σε αυτόν υπάγονταν ο πρωτονοτάριος του θέματος (ο πολιτικός διοικητής), ο πραίτωρ του θέματος (ο δικαστής) και ο χαρτουλάριος του θέματος (ο στρατολόγος του θέματος). Ο στρατηγός δεν είχε απεριόριστη εξουσία, καθώς οι υφιστάμενοί του μπορούσαν να απευθύνονται άμεσα στον αυτοκράτορα για ένα ζήτημα που αφορούσε το Θέμα τους.

Κατά περιόδους ο αριθμός των Θεμάτων μεταβαλλόταν, ανάλογα με τις ανάγκες και τις εδαφικές απώλειες ή προσαρτήσεις. Οι επόμενοι χάρτες παρουσιάζουν τα Θέματα σε τρεις περιόδους: τον 7ο, τον 10ο και τον 11ο αιώνα:

 

(κλικ στις εικόνες για άνοιγμα στο κανονικό τους μέγεθος)
πηγές:

Πώς ήταν ο βυζαντινός στρατός στα χρόνια ακμής του Βυζαντίου;

0 σχόλια
Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://www.stin-e-taxi.blogspot.com

Σχεδιάγραμμα έκθεσης

1 σχόλια
Θέμα έκθεσης: "Αν μπορούσατε σε εποχή θα θέλατε να ταξιδέψετε;"
κάντε κλικ για μεγέθυνση

Ο Λουκιανός

0 σχόλια
Το κείμενο που ακολουθεί είναι από τη Βικιπαίδεια

Ο Λουκιανός ο Σαμοσατεύς (περ. 120 μ.Χ. → μετ. 180 και 192 μ.Χ.) ήταν σοφιστής και κυρίως μεγάλος συγγραφέας της Ύστερης Αρχαιότητας.
Ο Λουκιανός

Η ζωή του

Ο Λουκιανός ήταν Σύριος στην καταγωγή. Γεννήθηκε στα Σαμόσατα, πρωτεύουσα της Κομμαγηνής, στον πάνω Ευφράτη της Συρίας, γύρω στο 120 μ.Χ. Εκεί έλαβε τη στοιχειώδη εκπαίδευση και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Επειδή είχε δείξει από μικρός κάποιο ταλέντο στην τέχνη, οι γονείς του τον έστειλαν μαθητευόμενο σε κάποιο θείο του γλύπτη. Η μαθητεία του δεν κράτησε πολύ· ο νεαρός Λουκιανός έσπασε από αδεξιότητα μια πλάκα και ο θείος του τον επέπληξε αυστηρά. Έτσι, εγκατέλειψε το εργαστήρι του θείου του και επέστρεψε στο σπίτι των γονιών του.
Η έντονη φιλομάθειά του τον έκανε να στραφεί στα γράμματα (στο έργο του Περὶ τοῦ ἐνυπνίου αφηγείται πώς ενισχύθηκε αυτή του η απόφαση μετά από όνειρο που είδε τη νύχτα της επιστροφής του στο σπίτι). Αφού μελέτησε τα ελληνικά, ξεκίνησε να μάθει τη ρητορική τέχνη στις ρητορικές σχολές της Ιωνίας. Στην Αντιόχεια άσκησε τη δικανική ρητορεία, που θεωρούνταν το κατώτερο είδος ρητορικής. Στη Σμύρνη σπούδασε τη σοφιστική (ή επιδεικτική) ρητορική, κυρίως ως μέσον προσπορισμού χρημάτων. Κατόπιν άρχισε να ταξιδεύει, επιδεικνύοντας τις ρητορικές του ικανότητες, σε διάφορες πόλεις της Μικράς Ασίας, της Ελλάδας, της Μακεδονίας, της Ιταλίας και της Γαλατίας.
Ωστόσο, δεν έμενε ικανοποιημένος με τη ρητορική, και τελικά απογοητεύτηκε, θεωρώντας την ρηχή. Σε ηλικία 40 ετών, παράτησε την τέχνη του σοφιστή και στράφηκε στη φιλοσοφία. Σημαντική επίδραση είχε πάνω του η διδασκαλία του Πλατωνικού φιλοσόφου Νιγρίνου, τον οποίον εθαύμαζε. Πνεύμα κατεξοχήν ανήσυχο, εντρύφησε σχεδόν σε όλες τις φιλοσοφικές σχολές, αλλά τα φιλοσοφικά ρεύματα των Επικούρειων και των Κυνικών ήταν που προσέλκυσαν κυρίως τη συμπάθειά του. Θαύμαζε τη στάση ζωής των κυνικών φιλοσόφων, πράγμα που αντανακλάται στους χαρακτήρες πολλών διαλόγων του. Αντίθετα, αντιπαθούσε σφόδρα τους Στωϊκούς, ίσως για την πασίγνωστη τάση τους να ανακατεύονται στην πολιτική, το πομπώδες ύφος τους και τον δογματισμό τους.
Γενικά, ο Λουκιανός απεχθανόταν τους δογματισμούς, την αδιαλλαξία και τις ακραίες φιλοσοφικές διαμάχες, όπως και την επιτηδευμένη γλώσσα και τα σοφίσματα. Στο διάλογό του Ἑρμότιμος, καυτηριάζει τον δογματικό τρόπο σκέψης και την όλη ψυχολογία του "οπαδού" μιας σχολής, ενός ρεύματος ή μιας πίστης.
Το 165 μ.Χ. εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, την "πρωτεύουσα του πνεύματος" της εποχής εκείνης. Εκεί ανέπτυξε τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής του, χρησιμοποιώντας κατά κόρον τον λιτό και απέριττο διάλογο και τη χαριτολογία. Τα έργα του έχουν ένα κωμικό, πειρακτικό ύφος, που είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του γνώρισμα. Συχνά όμως, ιδιαίτερα προς το τέλος της ζωής του, ο λόγος του γεμίζει με πικρία και σαρκασμό. Είναι ένας λόγος οξύς, όσο και υπεύθυνος.
Προς το τέλος της ζωής του έκανε μια δραστική στροφή σε σχέση με τα παλιά ιδανικά του. Καλλιέργησε σχέσεις με ισχυρούς ανθρώπους και έκανε αυτό ακριβώς που τόσο συχνά στηλιτεύει στα έργα του: εξασφάλισε μια θέση ανώτατου διοικητικού στην Αίγυπτο, με παχυλό μισθό.
Ο θάνατός του χρονολογείται μεταξύ των ετών 180 και 192 μ.Χ.

Έργα του Λουκιανού

Σήμερα, αποδίδονται στον Λουκιανό 82 βιβλία, μερικά από τα οποία θεωρούνται νόθα. Στο έργο του κυριαρχούν οι διάλογοι. Ανάλογα με τη φύση τους, τα έργα του κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες:

Μελέτες ή επιδεικτικοί λόγοι

Αυτά είναι έργα που έγραψε ο Λουκιανός κατά την περίοδο που ασκούσε τη ρητορική, και γενικά δεν είναι αντιπροσωπευτικά του ύφους που ανέπτυξε αργότερα. Αυτά είναι:
  • Τυραννοκτόνος
  • Φάλαρις
  • Ἀποκηρυττόμενος
  • Μυίας ἐγκώμιον
  • Δίκη συμφώνων
  • Ἡρόδοτος ή Ἀετίων
  • Ζεῦξις
  • Περὶ τοῦ οἴκου
  • Περὶ τοῦ ἐνυπνίου
  • Πρὸς τὸν εἰπόντα Προμηθεὺ εἶ ἐν λόγοις.

Διάλογοι

Αυτοί διαιρούνται σε πολλές κατηγορίες, ανάλογα με το ύφος, το περιεχόμενο και την περίοδο που γράφτηκαν.
1. Αρχικά, έχουμε κωμικούς και σατιρικούς διαλόγους, που διακωμωδούν την ανθρώπινη ευπιστία και δεισιδαιμονία, την λαϊκή πίστη στους θεούς, τις φιλοσοφικές διενέξεις μεταξύ των διαφόρων σχολών και την απάτη των σοφιστών. Τέτοιοι διάλογοι είναι:
  • Θεῶν διάλογοι
  • Προμηθεὺς ή Καύκασος
  • Ἐνάλιοι διάλογοι
  • Νεκρικοί Διάλογοι
  • Κατάπλους
  • Χάρων καὶ Μένιππος
  • Ἰκαρομένιππος
  • Ζεὺς τραγῳδός
  • Ζεὺς ἐλεγχόμενος
  • Δὶς κατηγορούμενος
  • Τίμων ή Μισάνθρωπος
  • Τὰ πρὸς Κρόνον
2. Άλλοι διάλογοι αφορούν φιλοσοφικά θέματα ή την ίδια τη φιλοσοφία και τον τρόπο που ασκείται από τους φιλοσόφους. Σε δύο μόνον διαλόγους ο Λουκιανός στάθηκε ευνοϊκός απέναντι σε φιλοσόφους που τον γοήτεψαν:
  • Νιγρίνος
  • Δημώνακτας
Στην πλειονότητα των διαλόγων, οι δάσκαλοι της φιλοσοφίας γελοιοποιούνται ανελέητα:
  • Βίων πρᾶσις
  • Ἁλιεύς
  • Συμπόσιον ή Λαπίθαι
  • Περὶ παρασίτου
Μεγαλύτερο βάθος και σοβαρότητα έχει ο διάλογός του Ἑρμότιμος, όπου κατακρίνει τον δογματικό τρόπο σκέψης. Ο διάλογος Κυνικός είναι πολύ υποδεέστερος, σε βαθμό να εκφράζεται η άποψη ότι δεν γράφτηκε από τον Λουκιανό. Άλλοι διάλογοι της κατηγορίας αυτής είναι:
  • Ἀνάχαρσις
  • Τόξαρις
  • Σκύθης
  • Εἰκόνες
  • Ὑπὲρ τῶν εἰκόνων
3. Έχουμε επίσης τους Ἑταιρικούς διαλόγους, δηλ. διαλόγους μεταξύ εταιρών. Αυτοί είναι ανάλαφροι και χαρακτηρίζονται από την έμφαση σε "καθημερινά" ζητήματα και ασχολίες - τα "μικροπράγματα" της ζωής, θα μπορούσαμε να πούμε. Ο Λουκιανός βάζει την καθημερινότητα στο "μικροσκόπιο" και την εξετάζει με ιδιαίτερα κριτικό, αλλά αυτή τη φορά καλοσυνάτο, πνεύμα. Άλλοι παρόμοιοι διάλογοι είναι:
  • Ἔρωτες
  • Περὶ ὀρχήσεως.
4. Τέλος, έχουμε διαλόγους που χαρακτηρίζονται από έντονη πικρία και δηκτικότητα, οι οποίοι γράφτηκαν κυρίως προς το τέλος της ζωής του. Εδώ ο Λουκιανός, υϊοθετώντας το παρατσούκλι Λυκίνος, γίνεται και ο ίδιος πρόσωπο του διαλόγου και επιτίθεται προσωπικά σε συγκεκριμένα άτομα. (Το παρωνύμιο αυτό το χρησιμοποιεί και στον Ἑρμότιμο). Τέτοιοι διάλογοι είναι:
  • Ψευδοσοφιστής
  • Λεξιφάνης
  • Εὐνοῦχος
  • Δραπέται
  • Φιλοψευδής

Επιστολές

Πρόκειται για έργα με τη μορφή επιστολής που γράφτηκαν από τον Λουκιανό κατά την ώριμη ηλικία του και στηλιτεύουν πρόσωπα και καταστάσεις. Σ' αυτή την κατηγορία ανήκουν:
  • Περὶ τῶν ἐν μισθῷ συνόντων
  • Ἀπολογία
  • Πῶς δεῖ ἱστορίαν συγγράφειν
  • Περὶ τῆς Περεγρίνου τελευτῆς
  • Ἀλέξανδρος ή Ψευδόμαντις
  • Ῥητόρων διδάσκαλος
  • Ψευδολογιστής
  • Πρὸς τὸν ἀπαίδευτον καὶ πολλὰ βιβλία ὠνούμενον.

Μυθιστορήματα

  • Ἀληθὴς ἱστορία ή Ἀληθῆ διηγήματα
Πρόκειται για παρωδία των ταξιδιωτικών μυθιστορημάτων που ήταν αγαπητά κατά τους Αυτοκρατορικούς χρόνους, ένα είδος "σατιρικής φαντασίας", θα λέγαμε σήμερα. Πραγματεύεται ένα φανταστικό ταξίδι στη Σελήνη, την οποία ο Λουκιανός παρουσιάζει κατοικημένη από αλλόκοτα όντα.
  • Λούκιος ή ὄνος

Νόθα έργα

Τα παρακάτω έργα του Λουκιανού θεωρούνται νόθα:
  • Φιλόπατρις
  • Μακρόβιοι
  • Περὶ ἀστρολογίας
  • Περὶ τῆς Συρίης θεού
  • Δημοσθένους ἐγκώμιον
  • Ἱππίας
  • Περὶ θυσιῶν
  • Περὶ πένθους
  • Χαρίδημος
  • Ἔρωτες
Μερικοί αμφισβητούν τη γνησιότητα και άλλων έργων.

Αποφθέγματα 

  • Oυκ δ' αν λάβοις παρά του μη έχοντος. = Δεν μπορείς να πάρεις από κάποιον που δεν έχει να  δώσει (Νεκρικοί Διάλογοι)
  • Αμαθία μεν θρασείς, οκνηρούς δε το λελογισμένον απεργάζεται = Η αμάθεια  από τη μια δημιουργεί ανθρώπους θρασείς από την άλλη δημιουργεί ανθρώπους που βαριούνται να σκέφτονται (μη λογικούς, ανόητους).  Προς Νιγρίνον επιστολή.
  • Ακραγαντίνοι τρυφούσι ως αύριον μεν αποθανείν, οικίας δε κατασκευάζοντας ως πάντα τον βιωσόμενοι χρόνον. = Οι κάτοικοι του Ακράγαντα (πόλη της Σικελίας) ζουν σαν να πρόκειται να πεθάνουν την επομένη όμως χτίζουν σπίτια σαν να πρόκειται να ζήσουν για πάντα. Φάλαρις
  • Ωδινεν όρος και έτεκεν μυν. = Κοιλιοπονούσε το βουνό και γέννησε ένα ποντίκι (Το χρησιμοποιούμε στις περιπτώσεις που κάποιος καταβάλλει πολύ μεγάλες προσπάθειες αλλά το αποτέλεσμα είναι εντελώς ασήμαντο)

    Ομοιότητες διαφορές Στόουνχετζ - Κυκλωπείων τειχών

    0 σχόλια
    Παράκατω εκτίθενται  οι καλύτερες εργασίες των μαθητών  στο θέμα: Βρείτε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ στόουνχετζ και Κυκλωπείων τειχών.

    Ανακεφαλαίωση Δ'ενότητας

    0 σχόλια
    Επειδή η γραπτή εξέταση της ιστορίας δεν είχε καλά αποτελέσματα διαβάστε την παρακάτω χρονογραμμή για να βάλετε τα πράγματα σε μια σειρά και να ξεμπερδευτείτε.


    Κάντε κλίκ για μεγένθυση εικόνας

    Η Βυζαντινή αυτοκρατορία παρακμάζει και υποκύπτει στους κατακτητές

    0 σχόλια
    Από τον Γρηγόρη Ζερβό
    Δες πώς η πανίσχυρη αυτοκρατορία άρχισε να παρακμάζει. Δες πως στο τέλος υπέκυψε στους κατακτητές μέσα από την παρακάτω παρουσίαση

    Ο Διακόπτης...

    0 σχόλια

    Μετατροπή κλασμάτων σε ομώνυμα

    0 σχόλια
    Αναδημοσίευση από το wiki: http://gregzer.pbworks.com

    ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΕΤΕΡΩΝΥΜΩΝ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΜΩΝΥΜΑ

    Θέλω να μετατρέψω τα παρακάτω ετερώνυμα κλάσματα σε ομώνυμα

    • Βρίσκω ένα Κοινό Πολλαπλάσιο των παρονομαστών ή καλύτερα το Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο (Ε.Κ.Π.)
    • Γράφω στο ημικύκλιο (καπελάκι), πάνω από τον αριθμητή του κλάσματος, τον αριθμό που,
           αν τον πολλαπλασιάσω με τον παρονομαστή, μου δίνει το Ε.Κ.Π.
    • Πολλαπλασιάζω και τους δύο όρους του κλάσματος (αριθμητή & παρονομαστή) με τον αριθμό που είναι στο καπελάκι.
    • Τα ισοδύναμα κλάσματα που προκύπτουν έχουν τον ίδιο παρονομαστή, δηλαδή είναι ομώνυμα.

    Παράδειγμα
    Ε.Κ.Π. (4, 6, 8) = 24

     

    Παιχνίδι με τους αγωγούς και τους μονωτές του ηλεκτρικού ρεύματος

    0 σχόλια
    πηγή: bbc
    Όλα τα υλικά δεν επιτρέπουν το ίδιο την διέλυση του ηλεκτρικού ρεύματος. Παίξε  το παρακάτω παιχνίδι για να δεις ποια υλικά επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να περνάει και ποια όχι.

    Το ηλεκτρικό ρεύμα

    0 σχόλια

    Πενήντα δισεκατομμύρια πλανήτες στον γαλαξία μας

    0 σχόλια
    Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

        

    Ουάσιγκτον:
    Ακρως εντυπωσιακά είναι τα νέα στοιχεία που έστειλε το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ, το οποίο έχει ως αποστολή την αναζήτηση πλανητών και ειδικά εκείνων που έχουν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη ζωής. Σύμφωνα με τους ειδικούς της NASA που μελέτησαν τα στοιχεία, ο γαλαξίας μας διαθέτει τουλάχιστον 50 δισεκατομμύρια πλανήτες _ αριθμός πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που οι επιστήμονες πίστευαν έως σήμερα.
    Από τους 50 δισεκατομμύρια πλανήτες υπολογίζεται ότι 500 εκατομμύρια εξ αυτών είναι πλανήτες που βρίσκονται στις λεγόμενες «φιλόξενες ζώνες», είναι δηλαδή σε ιδανική απόσταση από το μητρικό τους άστρο (ούτε πολύ κοντά ούτε πολύ μακριά) ώστε να διαθέτουν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη ζωής. Τα νέα ευρήματα ενισχύουν την άποψη ότι η ύπαρξη ζωής είναι δεδομένη, αν αναλογιστούμε ότι ο αριθμός των γαλαξιών υπολογίζεται σε 100 δισεκατομμύρια. Πριν από λίγες εβδομάδες το Κέπλερ είχε εντοπίσει 1.235 πλανήτες στον γαλαξία μας, με τους 54 εξ αυτών να βρίσκονται σε «φιλόξενη ζώνη».
    Παράλληλα, επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Σικάγου υποστηρίζουν ότι είναι πιθανόν πλανήτες που για κάποιο λόγο έχουν... εξοβελιστεί από το ηλιακό τους σύστημα και βρίσκονται απομονωμένοι σε κάποια παγωμένη περιοχή του Διαστήματος να μπορούν να φιλοξενήσουν ζωή. Σύμφωνα με τους ερευνητές, γεωλογικές διεργασίες στο εσωτερικό τέτοιων πλανητών οδηγούν σε παραγωγή θερμότητας, κάνοντάς τους δυνητικά... φιλόξενους. 
    Πηγή: εφημερίδα "Το βήμα"

    Γραμματική για την Ε' κ Στ' τάξη

    0 σχόλια

    Παιχνίδια με την πρόσθεση και την αφαίρεση κλασμάτων

    0 σχόλια
    Έχεις μάθει καλά τη διαδικασία και τον τρόπο που γίνεται η πρόσθεση και η αφαίρεση κλασμάτων (ομώνυμων ή ετερώνυμων); Ευκαιρία για πολύ καλή εξάσκηση...

    Οι επόμενες εφαρμογές προσφέρουν όσες ασκήσεις μπορείς να αντέξεις (προσθέσεις στην αριστερή εικόνα - αφαιρέσεις στη δεξιά εικόνα). Θα χρειαστεί να έχεις μαζί σου και ένα τετράδιο για να κάνεις πράξεις. Δες τις πράξεις που σου προτείνονται, λύσε στο τετράδιό σου με τους τρόπους που έμαθες στην τάξη και πληκτρολόγησε το αποτέλεσμα. Πάτησε "Check" για να ελέγξεις το αποτέλεσμα και συνέχισε με την επόμενη άσκηση.

    Πόσες ασκήσεις μπορείς να κάνεις;

    Ηλεκτρονικό επιτραπέζιο με την πρόσθαφαίρεση κλασμάτων

    0 σχόλια
    Αν έχεις γίνει αστέρι στην πρόσθεση και στην αφαίρεση κλασμάτων, μπορείς να παίξεις και ένα πολύ ωραίο επιτραπέζιο παιχνίδι.
    Οδηγίες:
    • Επίλεξε το πιόνι σου (ποδήλατο, αγόρι, κορίτσι, αεροπλάνο)
    • Πάτησε "Click to Roll" για να ξεκινήσεις
    • Κάθε φορά που θα πέφτεις σε κάρτα πάτησε "Click to Draw", δες την άσκηση και κάνε κλικ στη σωστή απάντηση (μάλλον θα χρειαστεί να έχεις και ένα τετράδιο μαζί για να κάνεις τις πράξεις).

    Μπορείς να φτάσεις στο τέρμα; Κι αν ναι, πόσους πόντους μπορείς να συγκεντρώσεις;

    (κλικ στην εικόνα για να μεταβείς στο παιχνίδι)

    Αναδημοσίευση από το blog
    Δάσκαλος Κ.

    25. Το βυζάντιο φτάνει στο μέγιστο της ακμής του.

    0 σχόλια

    Αγωγοί και μονωτές

    0 σχόλια
    Από τον Γρηγόρη Ζερβό

    24. Εικονομαχία

    0 σχόλια
    Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://psamouxos.blogspot.com κεφ. 24 εικονομαχία
    View more presentations from atavar.

    Ο μικρός ηλεκτρολόγος...

    0 σχόλια
    Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: stin-e-taxi.blogspot.com

    Παίξε με το ηλεκτρικό κύκλωμα και το διακόπτη. Πειραματίσου με τα διάφορα υλικά και δες πότε και πόσο μεταβάλλεται η λάμψη της λάμπας.

    Για να περάσεις στην κυρίως εφαρμογή πρέπει αρχικά να βρεις έναν τρόπο να δώσεις περισσότερο φως στη λάμπα. Αν το καταφέρεις, θα περάσεις στο δεύτερο και κυριότερο επίπεδο. Εδώ θα μπορέσεις ελεύθερα να πειραματιστείς με όλα τα υλικά, σέρνοντάς τα απλώς με το ποντίκι σου. Μπορείς και να ανοίγεις και να κλείνεις το κύκλωμα, πατώντας το διακόπτη.

    Μην ξεχνάς να χρησιμοποιείς την επιλογή "Diagram", ώστε να βλέπεις και σε διάγραμμα τα κυκλώματα που θα φτιάχνεις.

    (κλικ στην εικόνα για να μεταβείς στο παιχνίδι)
    πηγή:
    BBC

    Βρείτε τις ομοιότητες και τις διαφορές!

    0 σχόλια
    Περιηγηθείτε στο Στοουνχετζ και την Ακρόπολη των Μυκηνών και βρείτε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους (αν και στις δυο περιπτώσεις υπάρχουν).

    Οδηγίες για να περιηγθείτε τοποθετήστε το βελάκι του ποντικιού πάνω στην εικόνα και έχοντας το πατημένο συνεχώς σύρετέ το προς όποια κατεύθυνση θέλετε για να περιστραφεί η εικόνα.




    Για να βρείτε ακόμα περισσότερες ομοιότητες και διαφορές Διαβάστε και τα Ακόλουθα

    Στόουνχεντζ

    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
    Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
    Στόουνχεντζa
    ΟΥΝΕΣΚΟ Μνημείο ΠΠΚ
    Στόουνχεντζ
    Χώρα μέλος Flag of the United Kingdom (3-2 aspect ratio).svg Ηνωμένο Βασίλειο
    Τύπος Πολιτισμικό
    Κριτήρια i, ii, iii
    Ταυτότητα #373
    Περιοχήb Ευρώπη και Βόρεια Αμερική
    Ιστορικό εγγραφής
    Εγγραφή: 1986 (10h συνεδρίαση)
    a Επίσημο όνομα στον κατάλογο μνημείων της ΠΠΚ

    b Επίσημη καταχώρηση από την UNESCO
    To Στόουνχεντζ είναι νεολιθικό μεγαλιθικό μνημείο του οποίου η διαμόρφωση συνεχίστηκε ως την Εποχή του Χαλκού, κοντά στο Έιμσμπερι (Amesbury) της Αγγλίας στην κομητεία του Γουΐλτσιρ (Wiltshire), περίπου 13 χλμ βορειοδυτικά του Σαλίσμπερι (Salisbury). Πρόκειται για έναν κύκλο μεγαλίθων, που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις πλέον αποδεκτές αρχαιολογικές εκτιμήσεις ανάμεσα στο 2500 π.Χ. και το 2000 π.Χ.. Το αρχαιότερο κυκλικό ανάχωμα και η περιφερειακή τάφρος, που ανήκουν σε πρωιμότερη φάση του μνημείου, χρονολογήθηκαν προσφάτως περί το 3100 π.Χ..
    Το όνομα Στόουνχεντζ (Stonehenge) προέρχεται από τις αρχαίες αγγλικές λέξεις Stanhen gist, που σημαίνουν 'κρεμαστοί λίθοι' και έδωσαν το όνομά τους σε μια ολόκληρη κατηγορία μνημείων γνωστών ως henge(s), δηλαδή κυκλικές ή οβάλ σχήματος περιοχές με διακριτά χαρακτηριστικά τους το κυκλικό ανάχωμα και την τάφρο που το περιβάλλει. Οι αρχαιολόγοι καθορίζουν τα henge(s) ως εκχωματώσεις που συνίστανται από ένα κυκλικό έγκλεισμα, περιβεβλημένο με κρηπιδωμένη κυκλική τάφρο. Όπως συμβαίνει συχνά με την αρχαιολογική ορολογία, η λέξη είναι δάνεια από τους παλιούς αρχαιοδίφες. Όμως, ο όρος henge δεν είναι και ο καταλληλότερος για την περιγραφή του Στόουνχεντζ, στην περίπτωση του οποίου το κρηπίδωμα βρίσκεται εσωτερικά της τάφρου. Παρόλο που το Στόουνχεντζ ως μνημείο είναι σύγχρονο άλλων τυπικότερων νεολιθικών κατασκευών, που φέρουν δικαιολογημένα τον τίτλο henges, θεωρούμενο στο σύνολό του δεν είναι δυνατόν να καταχωρηθεί σε κάποια κατηγορία. Μορφολογικά έχει μακρινή μόνον συγγένεια με τους υπόλοιπους λίθινους κύκλους των Βρετανικών νήσων, όπως ο κύκλος του Μπρόντγκαρ (Ring of Brodgar), για παράδειγμα, ενώ τα περίφημα τρίλιθά του το καθιστούν μοναδικό. Το Στόουνχεντζ και ο περιβάλλων χώρος του προστέθηκαν στον κατάλογο της UNESCO για την Παγκόσμια Πολιτισμική Κληρονομιά το 1986.

    Πίνακας περιεχομένων

    Ποίοι έχτισαν το Στόουνχετζ

    Μέχρι σήμερα οι μελετητές και οι αρχαιολόγοι δεν γνωρίζουν ποίοι ήταν αυτοί που έχτισαν το μεγαλιθικό αυτό μνημείο. Οι μαρτυρίες που έχουμε είναι αμφισβητούμενες και είναι οι εξής:
    • Ο Τζέφρεϊ του Μονμάουθ το 1135 μ.Χ., στο έργο του Ιστορία των Βασιλέων της Βρετανίας (Historia Regum Britanniae) αναφέρει ότι το μνημείο διέταξε να αναγερθεί από το βασιλιά των Βρετανών Αυρήλιου Αμβρόσιου εις ανάμνηση της άγριας σφαγής, απο τον Χέωγκιστ το Σάξονα, 500 ευγενών το 490 μ.Χ. Για να κατασκευάσει το μνημείο ο Αμβρόσιος ζήτησε τη βοήθεια του μάγου Μέρλιν (Μίριν στα κέλτικα), ο οποίος συμβούλεψε να πάρουν τους ογκόλιθους από τη νήσο της Ιρλανδίας από ένα άλλο μεγαλιθικό μνημείο στη θέση Κίλαρ. Επειδή οι ογκόλιθοι ήταν τεράστιοι, ο Μέρλιν ανέλαβε τη μεταφορά τους όπου με μαγικό τρόπο "έκανε τις πέτρες να χορεύουν πάνω από τη θάλασσα" όπως γράφει ο Μόνμαουθ. Σύμφωνα με τους μελετητές, ο παραπάνω μύθος έχει ελάχιστα πραγματικά στοιχεία και δημιουργήθηκε κυρίως για να προβάλει το βρετανικό παρελθόν έναντι του σαξονικού, καθώς ο μύθος γράφτηκε τη περίοδο της νορμανδικής κυριαρχίας στη Βρετανία.
    • Ο Γουόλτερ Τσάρλτον εκφράζει τη πεποίθηση ότι το μνημείο ανεγέρθη από τους Δανούς και αποτελούσε το κοινοβούλιο τους. Την άποψη αυτή τη βρίσκουμε καταγεγραμμένη το 1663 στο βιβλίο του Τσάρλτον Χορεία γιγάντων ή το Στόουνχετζ επανακτάται από τους Δανούς (Chorea gigantum or Stone-Heng restored to the Danes)
    • Ο Τζον Όμπρεϊ στο έργο του Μνημείο Βρετανικό (Monumenta Britannica) υποστηρίζει ότι το Στόουνχετζ ήταν ναός χτισμένος απο τους Δρυΐδες και άνηκε στη δικαιοδοσία τους.
    • Ο Εκαταίος ο Αβδηρίτης και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρουν στα έργα τους έναν λαό με το όνομα Υπερβόρειοι, οι οποίοι κατοικούσαν σε ένα νησί πέρα από τη γη των Κελτών της Γαλατίας (σημερινή Γαλλία) και είχαν κατασκευάσει έναν μεγάλο κυκλικό ναό όπου λατρεύανε το θεό Απόλλωνα. Κατά πολλούς μελετητές, αυτή η εκδοχή θεωρείται αληθινή, καθώς το Στόουνχετζ χρησιμοποιούνταν ως παρατηρητήριο για τη θέση του ήλιου, πράγμα που μπορεί να μπέρδεψαν οι αρχαίοι Έλληνες εξερευνητές με τη λατρεία του Ήλιου, που για τους ίδιους ταυτιζόταν με τον θεό Απόλλωνα.
    • Το 1740 ο Γουίλιαμ Στάκλεϊ δημοσιεύει το βιβλίο του Στόουνχετζ, Ένας ναός επανακτάται από τους Βρετανούς Δρυΐδες (Stonehenge, A temple restored to the British Druids) στο οποίο παραθέτει στοιχεία τις περιοχής, που προέκυψαν μέσω δεκαετούς έρευνας, μαζί με αξονομετρικό σχέδιο του μνημείου και με ακριβείς μετρήσεις αυτού. Ο Στάκλεϊ επανεξέτασε την υπόθεση ότι το έχτισαν οι Δρυΐδες και αποφάσισε ότι είναι η μόνη πιθανή εξήγηση για το ποίος ανέγειρε αυτό το μνημείο.
    Μέχρι σήμερα μελετητές από όλο το κόσμο υποστηρίζουν πως το μνημείο είτε χτίστηκε από Μυκηναίους, είτε από Ρωμαίους, είτε από Βρετανούς, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν την κατασκευή του ακόμα και από εξωγήινους πολιτισμούς. Τα μόνα σίγουρα στοιχεία για το Στόουνχετζ, την ανέγερσή του και τη χρήση του είναι ότι:
    • Σύμφωνα με πετρογραφική ανάλυση των ογκόλιθων, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι αυτοί οι μονόλιθοι λαξεύτηκαν και μεταφέρθηκαν από λατομεία της Ουαλίας και της νοτιοδυτικής Αγγλίας.
    • Σύμφωνα με τη χρήση αστρονομικών διαγραμμάτων, οι αρχαιολόγοι υπολόγισαν ότι το μνημείο παρέμεινε σε χρήση για 1.500 χρόνια περίπου ως λατρευτικός χώρος και ως αστρονομικό παρατηρητήριο.
    • Με τη χρήση ραδιενεργών μετρήσεων οι αρχαιολόγοι υπολογίζουν ότι ανεγέρθη μεταξύ του 3000 π.χ. και του 2000 π.χ.

    H Ανάπτυξη του Στόουνχεντζ


    Σχέδιο του Στόουνχεντζ σήμερα σύμφωνα με τον Cleal et al και Pitts
    Το σύμπλεγμα του Στόουνχεντζ ολοκληρώθηκε σε αρκετές φάσεις κατασκευής που εκτίνονται σε χρόνικό βάθος 2.000 χρόνων αν και υπάρχουν ευρήματα που μαρτυρούν δραστηριότητα (βλ. Τοξότης του Στόουνχεντζ) πριν και μετά από αυτή τη χρονική περίοδο. Οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει μεσολιθικές πασσαλότρυπες, κάτω από το σύγχρονο χώρο στάθμευσης, που χρονολογούνται περίπου από το 8000 π.Χ., αν και επιβεβαιώνεται ότι συνδέονται με το μεταγενέστερο μνημείο. Τα ταφικά ευρήματα ενός αποκεφαλισμένου Σάξονα στην ίδια περιοχή χρονολογούνται από τον 7ο αιώνα. H χρονολόγηση και η κατανόηση των διαφορετικών φάσεων του Στόουνχεντζ δεν είναι απλή υπόθεση. Είναι μια μάλλον περίπλοκη διαδικασία που στηρίζεται στα ελλιπή αρχεία των πρώτων ανασκαφών, σε πολύ λίγες ακριβείς επιστημονικά χρονολογήσεις και τη διατάραξη της φυσικής κιμωλίας του εδάφους από ανακατατάξεις της ύστερης παγετώδους και φυσικές διαταράξεις της πανίδας. Οι γενικότερα αποδεκτές φάσεις ολοκλήρωσης του μνημείου ακολουθούν λεπτομερειακά παρακάτω. Τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο κείμενο είναι αριθμημένα στην εικόνα που δείχνει τις αλλαγές του αρχαιολογικού τοπίου. Στο σχέδιο παραβλέπονται τα τρίλιθα για λόγους σαφήνειας. Τρύπες που δεν περιέχουν ή δεν περιείχαν ποτέ λίθους φαίνονται ως ανοικτοί κύκλοι, ενώ οι λίθοι που υφίστανται έως σήμερα παρατίθενται με διαφορετικό χρώμα.

    Στόουνχεντζ 1


    Στόουνχεντζ 1
    Το αρχικό μνημείο ήταν ένα κυκλικό ανάχωμα περιβεβλημένο με τάφρο (7 and 8) περίπου 115 μ. (320 πόδια) διάμετρο με μια μεγάλη είσοδο βορειοανατολικά και μια μικρότερη νότια (14). Οι πρώτοι οικοδόμοι τοποθέτησαν οστά ελαφιών και βοδιών στον πυθμένα της τάφρου, πολύ αρχαιότερα από τα οστέινα εργαλεία εκσκαφής που ανακαλύφθηκαν επί τόπου. Το χρονολογικό βάθος τοποθετείται περίπου στο 3100 π.Χ.. στο εξωτερικό χείλος της περικλεισμένης περιοχής είχε σκαφθεί ένας κύκλος 56 λάκκων (13), που εμειναν γνωστοί ως τρύπες του Όμπρεϊ (Aubrey holes), από τον αρχαιοδίφη του 17ου αιώνα Τζον Όμπρεϊ (John Aubrey), που λέγεται ότι τους ανακάλυψε πρώτος. Πιθανώς επρόκειτο για πασσαλότρυπες, αν και δε βρέθηκαν ίχνη ξυλείας κατά τις ανασκαφές. Μια μικρή εξωτερική της τάφρου εκχωμάτωση ανήκει πιθανώς στην ίδια περίοδο (9).

    Στόουνχεντζ 2

    Ορατές μαρτυρίες της δεύτερης φάσης δεν υπάρχουν πλέον. Όπως φαίνεται από τις πασσαλότρυπες που χρονολογούνται στη συγκεκριμένη περίοδο υπήρξε κάποια ξύλινη κατασκευή στον περίκλειστο χώρο στην αρχή της 3ης χιλιετηρίδας π.Χ. Φαίνεται πως ξύλινες κατασκευές υπήρχαν επίσης στη βορειοανατολική είσοδο, ενώ παράλληλοι δοκοί απλώνονταν από την νότια είσοδο. Το ανάχωμα εκσκάφθηκε για να μειωθεί το ύψος του, ενώ τουλάχιστον στις 25 από τις τρύπες του Όμπρεϊ βρέθηκαν ταφικά ευρήματα που επιβεβαιώνουν την καύση νεκρών. Άσχετα, λοιπόν, από τον αρχικό προορισμό τους οι πασσαλότρυπες φαίνεται πως έγιναν τάφοι ενός ιδιαίτερου τύπου κατά την Φάση 2. Τριάντα επιπλέον καύσεις επιβεβαιώνονται σε άλλα σημεία μέσα στο μνημείο, κυρίως στην πλευρά του ανατολικού ημικύκλιου. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ενίοτε το Στόουνχεντζ ερμηνεύεται ως περίκλειστος χώρος καύσης νεκρών εκείνης της εποχής, ο αρχαιότερος του είδους του στα βρετανικά νησιά. Σπαράγματα άκαυστων ανθρώπινων οστών βρέθηκαν επίσης στην τάφρο. Βρέθηκαν επίσης κεραμεικά της ύστερης Νεολιθικής που βοηθούν στη σχετική χρονολόγηση της συγκεκριμένης φάσης.
    Κυκλώπεια Τείχη
    Ονομασία που έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες στα τείχη των προϊστορικών ακροπόλεων, κυρίως των μυκηναϊκών, που ήταν χτισμένα από ακατέργαστους, συνήθως πολυγωνικούς, ογκόλιθους. Ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα κυκλώπειων τειχών είναι τα τείχη της Τίρυνθας. Ο όρος κυκλώπεια δόθηκε, επειδή, λόγω του όγκου τους, οι αρχαίοι πίστευαν ότι μόνο Κύκλωπες μπορούσαν να τα κατασκευάσουν.
    Σύμφωνα  με την παράδοση ιδιαίτερα δυνατοί οικοδόμοι από την Λυκία, οι Κύκλωπες,  έκοψαν από το ασβεστολιθικό πέτρωμα  της περιοχής τους μεγάλους ογκόλιθους, που τους τοποθέτησαν κατευθείαν πάνω στο βράχο και τους συνταίριαξαν με πολύ λίγο πελέκημα και σχεδόν χωρίς συνδετικό υλικό.

    Παιχνίδι με τα ποτάμια της Ελλάδας

    0 σχόλια
    Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://e-pemptiataxia.blogspot.com
     
    Μάθε παίζοντας με τα ποτάμια της Ελλάδας. Διάβασε στη βάση της εφαρμογής ποιος ποταμός ζητείται κάθε φορά και κάνε κλικ στο αστεράκι που νομίζεις ότι αντιστοιχεί στην τοποθεσία του ποταμού.

    Πρόσθεση και Αφαίρεση κλασμάτων...

    2 σχόλια

      Αναδημοσίευση από το  ιστολόγιο: stin-e-taxi.blogspot.com


    Πρόσθεση και Αφαίρεση κλασμάτων...

    Θεωρία και μικρή εξάσκηση στην επόμενη εφαρμογή από το skoool.gr
    Ας δούμε και εικονικά πώς κάνουμε προσθέσεις και αφαιρέσεις κλασμάτων και μικτών αριθμών.

    Συμβουλή: Η εφαρμογή δεν απαιτεί την παύση ανάμεσα στις αφηγήσεις. Πάτησε το  |   για να μεταβείς στην επόμενη σελίδα.
    Κάνε κλικ στην φωτογραφία για μπεις στην εφαρμογή

    Ενα ηλεκτρικό κύκλωμα

    0 σχόλια
    Μάθε ευκολα και γρήγορα για τα ηλεκτρικά κυκλώματα

    Οι μαθητές μαθαίνουν για την Ατλαντίδα...

    0 σχόλια
    Στα πλαίσια του γλωσσικού μαθήματος ζητήθηκε από τους μαθητές να βρούν πληροφορίες και φωτογραφίες για την Ατλαντίδα και να συνθέσουν ένα κολάζ. Παρακάτω εκτίθενται οι καλύτερες εργασίες των παιδιών.


    Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο

    2 σχόλια
    Αναδημοσίευση από το wiki: http://gregzer.pbworks.com



    Κρεμάλα

    1 σχόλια

    Ένα απλό κύκλωμα

    0 σχόλια

    Παιχνίδι με το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο

    0 σχόλια
    Στην παρακάτω εφαρμογή μπορείς να εφαρμόσεις όλα αυτά που έμαθες για το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο (ΕΚΠ). Πάτα "start" για να ξεκινήσεις το παιχνίδι. Σύρε με το ποντίκι σου νούμερα που υπάρχουν στο κάτω μέρος της εφαρμογής εκεί που ταιριάζουν.



    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

    ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

    Χάρης Λεμονιάς 2010. Από το Blogger.