"Το μυαλό του παιδιού δεν είναι δοχείο που πρέπει να το γεμίσεις αλλά φωτιά που πρέπει να την ανάψεις".
Πλούταρχος

Δυνάμεις με επαφή -Δυνάμεις από απόσταση

0 σχόλια
Οι δυνάμεις μπορεί να ασκούνται με επαφή ή από απόσταση. Δες  σε ποιες περιπτώσεις ασκούνται με επαφή και σε ποιές ασκούνται από απόσταση μέσα από την παρακάτω παρουσίαση, η οποία περιέχει τις απαντήσεις του τετραδίου εργασιών του αντίστοιχου κεφαλαίου.


Δυνάμεις και κίνηση

0 σχόλια
Εξηγείστε τις δυνάμεις που ενεργούν όταν σπρώχνετε μια αρχειοθήκη εγγράφων. Εφαρμόστε μια δύναμη και δείτε την τριβή που εμφανίζετε και την συνισταμένη δύναμη που δρά πάνω στην αρχειοθήκη. Οι γραφικές παραστάσεις παρουσιάζουν τις δυνάμεις, τη θέση, την ταχύτητα και την επιτάχυνση σε συνάρτηση με τον χρόνο. Δείτε ένα διάγραμμα με όλες τις δυνάμεις που ενεργούν στο σώμα


Δυνάμεις και κίνηση
Κλικ για εκτέλεση

Αγώνας δρόμου

0 σχόλια
Προσπάθησε να κερδίσεις τον αγώνα δρόμου. Πάτησε play και στη συνέχεια για να ανεβάσεις την ταχύτητα του δρομέα σου πάτα εναλλάξ  το δεξί βελάκι και το αριστερό όσο πιο γρήγορα μπορεις.


Σπύρος Λούης

0 σχόλια
Ο Σπύρος (ή Σπυρίδων) Λούης (12 Ιανουαρίου 1873 – 26 Μαρτίου 1940) ήταν Έλληνας μαραθωνοδρόμος στους Ολυμπιακούς του 1896 και εθνικός ήρωας.
Γεννήθηκε στο Μαρούσι από φτωχή αγροτική οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν νερουλάς τότε που ακόμα δεν υπήρχε κεντρική ύδρευση και ο Σπύρος τον βοηθούσε κουβαλώντας το νερό.

Τα προκαταρκτικά

Όταν αποφασίστηκε να αναβιώσουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 1894, άρχισαν οι προετοιμασίες για την διοργάνωση των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα. Ένα από τα αγωνίσματα ήταν ο μαραθώνιος, άθλημα που δεν είχε διοργανωθεί ποτέ μέχρι τότε. Η πρόταση είχε γίνει από τον Γάλλο Μισέλ Μπρεάλ, ο οποίος είχε εμπνευστεί από τον άθλο του αγγελιοφόρου Φειδιππίδη, που είχε διανύσει την απόσταση ξεκινώντας από την πόλη του Μαραθώνα μέχρι στην Αθήνα για να αναγγείλει την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα.
Οι Έλληνες ήταν κατενθουσιασμένοι για το νέο άθλημα και αποφάσισαν να οργανώσουν προκαταρκτικούς αγώνες για τους Έλληνες αθλητές που θα ήταν να δηλώσουν συμμετοχή. Διοργανωτής των προκαταρκτικών ήταν ο συνταγματάρχης του στρατού, Παπαδιαμαντόπουλος, ο οποίος ήταν διοικητής του Λούη κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας (1893-1895). Ο πρώτος προκαταρκτικός, που ήταν συγχρόνως και ο πρώτος Μαραθώνιος αγώνας, διοργανώθηκε στις 22 Μαρτίου. Νικητής ήταν ο Χαρίλαος Βασιλάκος με 3 ώρες, 18 λεπτά. Ο Λούης συμμετείχε στους δεύτερους προκαταρκτικούς, δύο εβδομάδες αργότερα. Ο Παπαδιαμαντόπουλος που θυμόταν τον Λούη για την αντοχή του στο τρέξιμο, τον είχε πείσει να δηλώσει συμμετοχή, και ο Λούης διέσχισε την τελική γραμμή στην πέμπτη θέση, πίσω από το νικητή Δημήτριο Δεληγιάννη.
Στις 10 Απριλίου (ή στις 29 Μαρτίου σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο που ήταν τότε σε χρήση στην Ελλάδα), ο Μαραθώνιος ήταν να πραγματοποιηθεί.

Ο Μαραθώνιος δρόμος

Ο Παπαδιαμαντόπουλος έδωσε το σήμα εκκίνησης στον Μαραθώνα. Δεκατρείς δρομείς από την Ελλάδα και τέσσερις αθλητές από άλλα έθνη έλαβαν μέρος. Ο Γάλλος Αλμπέν Λερμιζιό (Albin Lermusiaux) που είχε πάρει και χάλκινο στα 1500 μέτρα μπήκε νωρίς μπροστά και προηγείτο. Στο Πικέρμι ο Λούης σταμάτησε σε ένα καφενείο και ζήτησε να πιει ένα ποτήρι κρασί, λέγοντας ότι θα τους φτάσει και θα τους προσπεράσει όλους πριν από το τέλος.
Μετά το 32ο χιλιόμετρο, ο Λερμιζιό κατέρρευσε από την εξάντληση. Το προβάδισμα ανέλαβε τώρα ο Αυστραλός Τέντι Φλακ που πρωτύτερα είχε πάρει μετάλλιο στα 800 και 1500 μέτρα. Ο Λούης άρχισε να ελαττώνει την απόσταση, μέχρι που και ο Αυστραλός, που δεν ήταν συνηθισμένος στις μεγάλες αποστάσεις, κατέρρευσε μερικά χιλιόμετρα αργότερα, αφήνοντας το τελικό προβάδισμα στον Λούη.
Εν τω μεταξύ, στο στάδιο, η ατμόσφαιρα ήταν τεταμένη, ειδικά επειδή ένας αγγελιοφόρος με το ποδήλατο είχε βιαστεί να φέρει την είδηση ότι ο Αυστραλός προηγείτο. Ξαφνικά έφτασε και ένας άλλος αγγελιοφόρος που τον είχε στείλει κάποιος αστυνόμος μόλις ο Λούης μπήκε μπροστά, και ανήγγειλε ότι ένας Έλληνας ήταν πρώτος στον αγώνα δρόμου. Οι χιλιάδες θεατές άρχισαν να πανηγυρίζουν και να τον παροτρύνουν φωνάζοντας «Έλλην, Έλλην!»


Ο Λούης μπήκε στο στάδιο, όπου τον υποδέχτηκε ο λαός μαζί με δυο πρίγκιπες, τον κατοπινό διάδοχο του θρόνου Κωνσταντίνο και τον πρίγκιπα Γεώργιο και τον κερνάγανε κρασί, γάλα, μπύρα, αυγά πασχαλινά, πορτοκαλάδα και άλλα δώρα. Πολλοί του έταζαν από κοσμήματα ως τζάμπα ξύρισμα στο κουρείο για πάντα. Δεν ξέρουμε αν τελικά τα πήρε όλα αυτά τα δώρα. Ο βασιλιάς Γεώργιος ρώτησε τον Λούη τι δώρο θα ήθελε να του προσφέρει, και εκείνος του απάντησε: «Ένα γαϊδουράκι να με βοηθάει να κουβαλάω το νερό.»
Ο Λούης έτρεξε τον μαραθώνιο σε χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δεύτερα. Μετά τους Ολυμπιακούς γύρισε στο χωριό του και δεν πήρε μέρος σε κανέναν άλλο αγώνα δρόμου. Έζησε μια ζωή ήρεμη, εργαζόμενος ως αγρότης, και αργότερα ως τοπικός αστυνομικός.

Μετά τους Ολυμπιακούς

Το 1926, ο Λούης κατηγορήθηκε για πλαστογράφηση στρατιωτικών εγγράφων και μπήκε στη φυλακή. Μετά από ένα χρόνο και παραπάνω στη φυλακή, αθωώθηκε και βγήκε, ενώ η υπόθεση του προκάλεσε σάλο στον Τύπο.
Την τελευταία δημόσια εμφάνισή του έκανε το 1936, όταν προσκλήθηκε ως τιμητικός φιλοξενούμενος από τους διοργανωτές των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 1936, που διοργανώθηκαν στο Βερολίνο. Στο ντοκιμαντέρ Ολυμπία - Η γιορτή των εθνών εμφανίζεται ο Λούης σε πρώτο πλάνο όταν πήρε μέρος στην εορταστική εναρκτήρια τελετή των αγώνων. Παρελαύνει κατά την είσοδο της ελληνικής ομάδας. Μπροστά πηγαίνει ένα αγοράκι που κρατάει την ταμπέλα με το όνομα της χώρας (γερμ. Griechenland), ακολουθούμενο από τον σημαιοφόρο που κρατάει την ελληνική σημαία. Αμέσως μετά έρχεται ο Λούης με άσπρη φουστανέλα και σκούρο γιλέκο κρατώντας ένα φουντωτό κλαδί ελιάς στο δεξί του χέρι. Ο Λούης πέθανε λίγους μήνες πριν από την Ιταλική εισβολή στην Ελλάδα. Πολλές αθλητικές λέσχες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό φέρουν το όνομά του, όπως το κύριο στάδιο στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθήνας, τον τόπο διεξαγωγής των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, καθώς επίσης και η λεωφόρος που περνά απέξω. Στο Μόναχο, το όνομά του φέρει η λεωφόρος Spiridon-Louis-Ring που περνάει από το εκεί Ολυμπιακό πάρκο.
Ο Μαραθώνιος του Λούη παρουσιάζεται και στο κινηματογραφικό έργο με την Jayne Μάνσφιλντ It Happened in Athens.
Η έκφραση στα ελληνικά: «έγινε Λούης» λέγεται για κάποιον που εξαφανίζεται τρέχοντας γρήγορα

Πηγή: Βικιπαίδεια

Πιερ Ντε Κουμπερτέν

0 σχόλια
Ο βαρόνος Πιέρ ντε Κουμπερτέν (Pierre Frédy, Baron de Coubertin) (1 Ιανουαρίου 1863-2 Σεπτεμβρίου 1937), ήταν Γάλλος παιδαγωγός και ιστορικός, αλλά είναι ευρύτερα γνωστός ως ιδρυτής των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Γεννήθηκε στο Παρίσι από αριστοκρατική οικογένεια και ήταν τρίτο παιδί του Charles Louis de Frédy και της Agathe-Gabrielle de Mirville de Coubertin. Σπούδασε σε Αγγλικά και Αμερικανικά πανεπιστήμια προσπαθώντας να βελτιώσει την εκπαιδευσή του. Ασχολήθηκε με σπορ όπως κωπηλασία, ενόργανη γυμναστική και ιππασία. Πίστευε ότι η αθλητική παιδεία ήταν σημαντικό μέρος για την ανάπτυξη της προσωπικότητας νέων ανθρώπων. Το 1887 μαζί με άλλους ίδρυσε στη Γαλλία την Ένωση Γαλλικών Αθλητικών Συλλόγων (Union des Sociétés Françaises de Sports Athlétiques) στην οποία εκλέχτηκε γενικός γραμματέας το 1892. Από αυτή τη θέση άρχισε να προωθεί την ιδέα της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.

 Πηγή : Βικιπαίδεια

Δημήτριος Βικέλας

0 σχόλια
Ο Δημήτριος Βικέλας (15 Φεβρουαρίου 1835-7 Ιουλίου 1908) ήταν έλληνας λόγιος, ποιητής και πεζογράφος. Ως λογοτέχνης μνημονεύεται για το μυθιστόρημά του "Λουκής Λάρας", (1879), έργο πολύ σημαντικό για την εξέλιξη της νεοελληνικής πεζογραφίας. Είναι επίσης γνωστός για τη συμμετοχή του στην επιτροπή διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 1896. Μάλιστα, ήταν και ο πρώτος πρόεδρος της ΔΟΕ.

Βιογραφία

Η οικογένεια του πατέρα του, Εμμανουήλ Βικέλα, ήταν σπουδαία εμπορική οικογένεια με καταγωγή από τη Βέροια. Το αρχικό όνομά της ήταν Μπεκέλας. Η οικογένεια της μητέρας του Σμαράγδας ήταν η επίσης μεγάλη εμπορική οικογένεια Μελά. Η Σμαράγδα ήταν αδερφή του συγγραφέα Λέοντος Μελά. Ο Δημήτριος γεννήθηκε στη Σύρο αλλά από την ηλικία των τεσσάρων ετών εγκαταστάθηκε αρχικά στο Ναύπλιο και έπειτα στην Κωνσταντινούπολη.
Λόγω των μετακινήσεων της οικογένειας αλλά και δικών του προβλημάτων υγείας η φοίτησή του στα σχολεία δεν ήταν τακτική. Η μητέρα του όμως ήταν πολύ καλλιεργημένη και του προσέφερε αρκετά μαθήματα κατ' οίκον. Ο ίδιος αργότερα ομολόγησε ότι σ' αυτήν όφειλε την κλίση του προς τα φιλολογικά ενδιαφέροντα. Σε κάποια από τις πολλές μετακινήσεις της οικογένειάς του ξαναβρέθηκε στη Σύρο, όπου και φοίτησε στο Λύκειο του Χρήστου Ευαγγελίδη. Εκεί, αυτός και ο συμμαθητής του Εμμανουήλ Ροΐδης, εξέδιδαν χειρόγραφη εφημερίδα.
Το 1851 μετάφρασε την "Εσθήρ" του Ρακίνα. Το 1852 μετέβη στο Λονδίνο για επαγγελματική εξάσκηση και εργάστηκε ως υπάλληλος και ως συνέταιρος στον εμπορικό οίκο των αδελφών Μελά.
Παράλληλα σπούδασε Βοτανική (το μόνο μάθημα που μπορούσε να παρακολουθήσει, λόγω ωραρίου), αλλά τα ενδιαφέροντά του ήταν φιλολογικά και μ' αυτά ασχολήθηκε κυρίως (μελέτη και μεταφράσεις). Από το 1855 έγραφε και ποιήματα, τα οποία δημοσίευε σε εφημερίδες και περιοδικά της Αθήνας ή υπέβαλλε στους ποιητικούς διαγωνισμούς του Πανεπιστημίου.
Το 1876 η εταιρεία Μελά διαλύθηκε και αποφάσισε να επιστρέψει στην Αθήνα. Λόγω όμως των προβλημάτων υγείας της συζύγου του έζησε αναγκαστικά πολλά χρόνια στο Παρίσι. Εκεί έγραψε και τον Λουκή Λάρα και πλήθος μεταφράσεων. Παράλληλα βέβαια ταξίδευε συχνά στην Αθήνα και στις εφημερίδες δημοσίευε τα διηγήματά του.
Εν τω μεταξύ η υγεία της συζύγου του επιδεινωνόταν και αναγκάστηκε να την εγκλείσει σε ψυχιατρική κλινική. Αυτό του επέτρεψε να περνάει περισσότερο καιρό στην Ελλάδα και τελικά το 1897 να εγκατασταθεί οριστικά στην Αθήνα. Εκτός από τα επιστημονικά του έργα, ασχολήθηκε με έργα κοινωφελή. Το σημαντικότερο από αυτά είναι η ίδρυση του Συλλόγου προς διάδοσιν ωφελίμων βιβλίων, το 1899, με γραμματέα τον Γεώργιο Δροσίνη.
Μετά το θάνατό του κληροδότησε την πλούσια βιβλιοθήκη του στον δήμο Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος ονόμασε τη βιβλιοθήκη του προς τιμήν του "Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη".

Ολυμπισμός

Ο Δημήτριος Βικέλας έλαβε μέρος στο Διεθνές Αθλητικό Συνέδριο των Παρισίων το 1894 ,μετά από προτροπή του προέδρου του Πανελλήνιου Αθλητικού Συλλόγου Ιωάννη Φωκιανού, επειδή ο τελευταίος δεν μπορούσε να συμμετάσχει και επειδή ο Δημήτριος Βικέλας ήταν ήδη γνωστός Έλληνας λογοτέχνης στις Ευρωπαικές πρωτεύουσες με ισχυρές διασυνδέσεις. Η ιδέα του Βαρόνου Πιέρ ντε Κουμπερτέν για τον Ολυμπισμό και την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας στην σύγχρονη εποχή βρήκε σάρκα και οστά στο Συνέδριο, στο οποίο ιδρύθηκε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή ,εκλέχθηκε πρώτος της πρόεδρος ο Δημήτριος Βικέλας ,και αποφασίστηκε να διεξαχθούν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα το 1896 μετά από πρόταση του Δημητρίου Βικέλα.

Πηγή: Βικιπαιδεια

Οι πρώτοι Ολυμπιακοί αγώνες

0 σχόλια
Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες της σύγχρονης εποχής άρχισαν με τα αποκαλυπτήρια ενός ανδριάντα, του ανδριάντα του Γεωργίου Αβέρωφ, με τη χορηγία του οποίου αναμαρμαρώθηκε ολόκληρο το κάτω διάζωμα του Παναθηναϊκού Σταδίου. Ήταν 24 Μαρτίου, Κυριακή του Πάσχα του 1896 (παλιό ημερολόγιο). Την επομένη, 25 Μαρτίου, ημέρα της εθνικής εορτής των Ελλήνων, στις 15.30 ακριβώς, ο βασιλιάς Γεώργιος Α´ κήρυξε την έναρξη των αγώνων. Αμέσως μετά ακούστηκε για πρώτη φορά σε στίχους Κωστή Παλαμά και μουσική Σπυρίδωνα Σαμάρα ο Ύμνος των Ολυμπιακών Αγώνων. Η εκτέλεση του ύμνου από τις φιλαρμονικές και από μια χορωδία 150 ατόμων έκανε μοναδική εντύπωση στους δεκάδες χιλιάδες θεατές, οι οποίοι, αφού επευφήμησαν με ουρανομήκεις ζητωκραυγές τους εκτελεστές, ζήτησαν την επανάληψή του.

Τα αξιοσημείωτα των αγώνων

Στην πρώτη σύγχρονη Ολυμπιάδα πήραν μέρος 285 αθλητές από 13 χώρες. Η έναρξη των αγώνων αναγγέλθηκε με τον ήχο μιας σάλπιγγας. Εμφανίστηκαν τότε οι αθλητές που θα λάμβαναν μέρος στα προκριματικά του πρώτου αγωνίσματος, του δρόμου των 100m. Το δεύτερο αγώνισμα της ημέρας, το οποίο ήταν τελικός, ήταν το τριπλούν. Ο νικητής Αμερικανός Κόνολι, με άλμα στα 13,71m, ήταν ο πρώτος ολυμπιονίκης των συγχρόνων Ολυμπιακών Αγώνων. Αμερικανός ήταν και ο νικητής στο αγώνισμα της δισκοβολίας. Ονομαζόταν Γκάρετ και κέρδισε και το χρυσό μετάλλιο στο αγώνισμα της σφαιροβολίας. Τις επόμενες ημέρες, παράλληλα με τα αγωνίσματα του στίβου έγιναν και τα αγωνίσματα της γυμναστικής, της άρσης βαρών, της πάλης, του τένις, της οπλομαχίας και της σκοποβολής. Η ποδηλασία διεξήχθη στο ποδηλατοδρόμιο που κατασκευάστηκε για αυτόν ακριβώς το λόγο στο Νέο Φάληρο. Την πέμπτη ημέρα των αγώνων έγινε το αγώνισμα του μαραθώνιου. Η ιδέα ανήκε στο Γάλλο λόγιο Μισέλ Μπρελ, ο οποίος πρότεινε στον Κουμπερτέν να επαναληφθεί η κούρσα του Φειδιππίδη και αυτός θα προσέφερε το έπαθλο στο νικητή. To αγώνισμα αυτό έκρυβε για τους Έλληνες φιλάθλους ξεχωριστές συγκινήσεις. Η νίκη του Σπύρου Λούη, του νερουλά από το Μαρούσι, συγκίνησε τόσο πολύ το πανελλήνιο, ώστε πέρασε στη σφαίρα του θρύλου.

Την τελευταία ημέρα έγινε η απονομή των μεταλλίων στους νικητές και ο βασιλιάς Γεώργιος κήρυξε τη λήξη των αγώνων, οι οποίοι γνώρισαν μοναδική επιτυχία, μια επιτυχία τόσο αναγκαία για τη συνέχιση του θεσμού.

Η μορφή των αγώνων: Σπύρος Λούης

Ο αθλητής που κυριάρχησε σε αυτούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν ο Σπύρος Λούης. Μπροστά σε 70.000 θεατές, ως επί το πλείστον Έλληνες, και τις βασιλικές οικογένειες της Ελλάδας και της Σερβίας τερματίζει πρώτος στη δύσκολη διαδρομή Μαραθώνα-Αθήνα. Οι θεατές έχουν ήδη πληροφορηθεί το νέο από τον αφέτη, που έφιππος το ανακοινώνει πρώτα στη βασιλική οικογένεια. Όταν ο νερουλάς από το Μαρούσι εισέρχεται στο στάδιο, αποθεώνεται από τους θεατές που κλαίνε, τραγουδούν τον εθνικό ύμνο, ενώ οι γυναίκες πετούν στα πόδια του τα χρυσαφικά τους.

Ο χρόνος του νικητή ήταν 2 ώρες 58´ και 50´´ για την απόσταση των 42 και κάτι χιλιομέτρων. Πάντως αρκετοί ξένοι συγγραφείς, χωρίς να έχουν όμως αποδείξεις, υποστηρίζουν ότι η νίκη του Λούη οφειλόταν στο γεγονός ότι είχε κόψει δρόμο μέσα από τα χωράφια.


γεωμετρο-μπάσκετ

0 σχόλια
Βρες το μήκος της περιφέρειας του κύκλου και κέρδισε όσο το δυνατόν περισσότερες προσπάθειες για να βαρέσεις τρίποντα και να αυξήσεις το σκορ σου.

Να θυμάσαι ότι ο τύπος που μας δίνει το μήκος της περιφέρειας του κύκλου είναι δ*π, όπου δ = διάμετρος και π = 3,14

Οδηγίες (το παιχνίδι είναι στα αγγλικά):

  • Κάνε κλικ στην εφαρμογή για να ξεκινήσει το παιχνίδι. Δώσε ένα όνομα (όχι το πραγματικό σου, σκέψου κάτι αστείο) και επίλεξε τον παίχτη με τον οποίο θα παίξεις.
  • Παρακολούθησε τις οδηγίες του Κόουτς (δεν είναι και απαραίτητο, μια και γνωρίζεις τον τρόπο υπολογισμού) και πάτησε "Play".
  • Κάνε κλικ στην μπασκέτα ή στον Κόουτς για να ξεκινήσει το κυρίως παιχνίδι. Δες τον κύκλο και επίλεξε τη σωστή απάντηση από αυτές που σου δίνονται, υπολογίζοντας το Μήκος του κύκλου (μπορείς να κάνεις και νοερούς υπολογισμούς).
  • Εάν η επιλογή σου ήταν με την πρώτη προσπάθεια σωστή, μπορείς να ρίξεις τρεις βολές. Αλλιώς, για κάθε λάθος αφαιρείται βολή. Πήγαινε στον παίχτη και, κρατώντας πατημένο το κλικ (για να δώσεις δύναμη), άφησέ το ώστε να γίνει το σουτ. Πρόσεξε! Μην το παρακάνεις στη δύναμη και ψάχνεις έπειτα τη μπάλα...

Το παιχνίδι μπορείς να το τελειώσεις όποτε επιθυμείς! Και για να μαθαίνεις τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται σε όλο τον πλανήτη, c = μήκος κύκλου, r = ακτίνα d = διάμετρος π = 3,14

Κόλπο
Για να εκτελέσεις τις βολές και να είσαι εύστοχος,έχε πατημένο το κουμπί του ποντικού σου πάνω στον παίχτη, μέχρι ο παίχτης, καθώς πηδάει, να φτάσει στο πιο ψηλό σημείο. Όταν φτάσει άσε το κουμπί του ποντικιού σου για να βαρέσει το σουτ.
 Πηγή: φιλικόιστολόγιο : http://stin-e-taxi.blogspot.com

Το κρασάκι του Τσου

0 σχόλια
Πολύ συχνά όταν ακούμε να μιλιέται μια άλλη γλώσσα ακούμε λέξεις που μοιάζουνε με λέξεις της δικιά μας γλώσσας. Μερικές φορές όμως  η ομοιότητα των λέξεων βγάζει απίθανους και αστείους συνδυασμούς, όπως στο παρακάτω βίντεο που αν και πρόκειται για γιαπωνέζικο τραγούδι οι στίχοι του μοιάζουν με ελληνικά. Μια τρελή ομάδα φίλων έχει "ντύσει" το τραγούδι με ένα αστείο βίντεο κλιπ, πράγμα που κάνει το αποτέλεσμα ακόμα πιο αστείο


Η Βυζαντινή αυτοκρατορία σ'ενα βίντεο!

0 σχόλια
Ένα εντυπωσιακό βίντεο, γεμάτο όμορφες εικόνες και κλιπ καθώς υπέροχη επική μουσική,  για την βυζαντινή αυτοκρατορία. Δυστυχώς είναι στα αγγλικά, όμως - απ'την άλλη - είναι μια καλή ευκαιρία να εξασκήσετε τα Αγγλικά σας! Απολαύστε το


Η χρονική αύξηση των σύνθετων ρημάτων

0 σχόλια
Το να γράφουμε σωστά και να εκφραζόμαστε σωστά είναι σπουδαίο πράγμα γιατί αποφεύγουμε το να γινόμαστε ρεζίλι όταν μιλάμε σε κάποιον ή όταν γράφουμε σε κάποιον. Για να εκφραζόμαστε και να γράφουμε σωστά πρέπει πρώτα να ξέρουμε τους γραμματικούς, τους συντακτικούς και τους ορθογραφικούς κανόνες καλά. Η γραφή των ρημάτων και ειδικά των σύνθετων, κρύβει παγίδες για όποιον δεν ξέρει τους κανόνες. Εσύ όμως δεν χρειάζεται να ανησυχείς καθώς μπορείς να μάθεις τους κανόνες γραφής των σύνθετων ρημάτων στους παρελθοντικούς χρόνους, εύκολα, γρήγορα και διασκεδαστικά μέσα από την παρακάτω παρουσίαση:


Φτιάξτε πιγκουίνους από χαρτί

1 σχόλια
Είσαστε στο σπίτι και δεν ξέρετε τι να κάνετε;Έχετε βαρεθεί το playstation και τον υπολογιστή? Μπορείτε να συμβάλλετε στην ανακύκλωση των προϊόντων  δημιουργικά αλλά ταυτόχρονα να διασκεδάσετε κατασκευάζοντας πιγκουϊνάκια από τον κύλινδρο του χαρτιού υγείας. Δείτε πώς μπορείτε να τα φτιάξετε  στο παρακάτω βίντεο.

Παίξε με τις περιφέρειες της Ελλάδας

1 σχόλια
αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://stin-e-taxi.blogspot.com
Διοικητικά, η Ελλάδα χωρίζεται σε 13 Περιφέρειες. Τρεις από αυτές (Ήπειρος, Θεσσαλία, Κρήτη) είναι ακριβώς ίδιες με τα αντίστοιχα γεωγραφικά διαμερίσματα. Οι υπόλοιπες δέκα έχουν σημαντικές διαφορές στα όριά τους.

Παίζοντας στην επόμενη δραστηριότητα (και μελετώντας τους χάρτες του βιβλίου σου), μπορείς να εξασκηθείς και να μάθεις πάρα πολύ καλά όλες τις Περιφέρειες της Ελλάδας...

19 Μαΐου-Αφιέρωμα στην γενοκτονία των Ποντίων

0 σχόλια
Οι Έλληνες είχαν μακραίωνη παρουσία στις πάρακτιες ασιατικές περιοχές του Ευξείνου Πόντου. Από τα αρχαία χρόνια μέχρι τις αρχές του προηγούμενου αιώνα  η υπήρχε αδιάκοπη ελληνική παρουσία προκοπή και πρόοδος. Ας μην ξεχνάμε αυτά που μάθαμε φέτος για την αυτοκρατορία της Τραπεζούντας, (ένα από τα κράτη που προέκυψαν μετά την άλωση της Πόλης από τους σταυροφόρους  το 1204). Η αυτοκρατορία της Τραπεζούντας άκμασε.
Αλλά και αργότερα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας ο Πόντος (η περιοχή γύρω από τη νότια ακτή του Ευξείνου Πόντου) προόδευσε στο εμπόριο και τα γράμματα.
Αυτή παρουσία  του Ποντιακού ελληνισμού διακόπηκε βίαια από τους Τούρκους.
Στις 19 Μαΐου 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ (Ατατούρκ) αποβιβάζεται στη Σαμψούντα  με στρατό, για να ξεκινήσει την άγρια φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας, υπό την καθοδήγηση των γερμανών και σοβιετικών συμβούλων του.
Μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922 οι Ελληνοπόντιοι που έχασαν τη ζωή τους ξεπέρασαν τους 200.000, ενώ κάποιοι ιστορικοί ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 350.000.
Όσοι γλίτωσαν από το τουρκικό σπαθί κατέφυγαν ως πρόσφυγες στη Νότια Ρωσία, ενώ γύρω στις 400.000 ήλθαν στην Ελλάδα. Με τις γνώσεις και το έργο τους συνεισέφεραν τα μέγιστα στην ανόρθωση του φτωχού και εξαντλημένου εκείνη την εποχή ελληνικού κράτους και άλλαξαν τις πληθυσμιακές ισορροπίες στη Βόρειο Ελλάδα.
Με αρκετή, ομολογουμένως, καθυστέρηση, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα στις 24 Φεβρουαρίου 1994 την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Το παρακάτω βίντεο αποτελεί αφιέρωμα για τη γενοκτονία του Ποντιακού ελληνισμού.

Eξάσκηση στους (πρώην) Νομούς της Ελλάδας...

0 σχόλια
αναδημοσίευση από από το ιστολόγιο:http://stin-e-taxi.blogspot.com

Όπως έχουμε ήδη μάθει, οι 13 Περιφέρειες της χώρας χωρίζονται σε μικρότερα τμήματα, τις Περιφερειακές Ενότητες. Αυτό το σύστημα διοίκησης ξεκίνησε να εφαρμόζεται από τις αρχές του 2011. Μέχρι τότε η Ελλάδα ήταν χωρισμένη σε 51 περιοχές που ονομάζονταν "Νομοί".

Από αυτούς τους Νομούς, οι περισσότεροι έγιναν Περιφερειακές Ενότητες με τις ίδιες εδαφικές περιοχές. Όχι όλοι όμως! Κάποιοι χωρίστηκαν σε 2 ή περισσότερες Περιφερειακές Ενότητες. Για παράδειγμα ο Νομός Κεφαλλονιάς αποτελείται πλέον από την Π.Ε. Κεφαλλονιάς και την Π.Ε. Ιθάκης. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα διάσπασης σε Π.Ε αποτελεί ο Νομός Κυκλάδων, ο οποίος αποτελείται από 8 Π.Ε. (Άνδρου, Θήρας, Μήλου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Τήνου)

Κάπως έτσι, από 51 Νομούς φτάσαμε σε 73 Περιφερειακές Ενότητες!

Ο διαχωρισμός της χώρας σε Νομούς ακολουθείται και στο επόμενο παιχνίδι, το οποίο προσφέρει πολύ καλή εξάσκηση και στις Π.Ε. Αρκεί μονάχα να φανταστούμε ότι αντί για "Νομό" γράφει "Περιφερειακή Ενότητα" (!!!). Και βέβαια, να έχουμε υπόψη μας ότι υπάρχουν και άλλες Π.Ε, οι οποίες δεν αναφέρονται στο παιχνίδι, ενώ δεν υπάρχει πλέον Νομός Αττικής, ούτε Νομός Κυκλάδων, ούτε Νομός Δωδεκανήσων...!!!
Κάνε κλικ με το ποντίκι σου  στο νομό που νομίζεις ότι σου ζητάει η άσκηση

37. Η Βυζαντινή Κύπρος

0 σχόλια
View more presentations from atavar
Μάθε εύκολα και γρήγορα το μάθημά σου μελετώντας το παρακάτω σχεδιάγραμμα του μαθήματος.

52. Προβλήματα με συμμιγείς

0 σχόλια
Οι παρακάτω ασκήσεις είναι για την Τρίτη 17 Μαΐου 2011. Όσοι δεν ήσαστε σήμερα Δευτέρα 16 Μαΐου μπορείτε να εκτυπώσετε το παρακάτω φυλλάδιο ή αν δεν έχετε εκτυπωτή Να τα αντιγράψετε στο τετράδιό σας. Για εκτύπωση: Καντε κλικ πάνω στο έγγραφο για να εμφανιστεί σε πλήρη οθόνη και στη συνέχεια από το μένιθες (μενού) της κορυφής επιλέξτε το εικονίδιο του εκτυπωτή.

Οι προσωπικές αντωνυμίες

0 σχόλια

Η γεωγραφική και διοικητική διαίρεση της Ελλάδας

1 σχόλια
  • Η Ελλάδα χωρίζεται σε 9 γεωγραφικά διαμερίσματα:

  • Η τρέχουσα διοικητική διαίρεση της Ελλάδας διαμορφώθηκε από το πρόγραμμα «Καλλικράτης» (επισήμως Ν.3852/10) και ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2011. Σύμφωνα με αυτήν, η χώρα διαιρείται σε ε δεκατρείς περιφέρειες και 325 δήμους. Οι περιφέρειες και οι δήμοι είναι αυτοδιοικούμενα νομικά πρόσωπα, δηλ. οι αρχές τους εκλέγονται με καθολική ψηφοφορία ανάμεσα στους μόνιμους εγγεγραμμένους κατοίκους.
Πηγή : Βικιπαίδεια


  • Τέλος η Ελλάδα χωρίζεται σε 51 νομούς

51. Μονάδες μέτρησης χρόνου

0 σχόλια

Γραμματικη μαθήματος " Προγραμματα τηλεόρασης"

0 σχόλια
Τα  Ρήματα με λόγια κλίση



Λόγια Ρήματα - ασκήσεις

0 σχόλια
 Για το σπίτι έχουμε το παρακάτω φυλλάδιο. Μην το ξεχάσετε, είναι για την παρασκευή 13 Μαΐου 2011

35. Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη

0 σχόλια
Παρά τις προσπάθειες του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου η ώρα του τέλους για την αυτοκρατορία είχε φτάσει. Δες τις προετοιμασίες των Τούρκων, τις πρώτες φάσεις της πολιορκίας καθώς και τις αντιδράσεις των αμυνώμενων μέσα από την παρακάτω παρουσίαση του συναδέλφου Πέτρου Σαμούχου:
Πηγή παρουσίασης: http://psamouxos.blogspot.com


Κάνε κλίκ πάνω στην φωτογραφία για να την μεγενθύνεις και να διαβάσεις το σχεδιάγραμμα του μαθηματος "35. Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη".

Ηχορύπανση - ηχοπροστασία

0 σχόλια

Παραδειγματική ανάπτυξη θέματος

0 σχόλια

Διάρθρωση

Θέμα: Η τηλεόραση δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή. Εμείς την χρησιμοποιούμε καλά ή κακά και την κάνουμε τέτοια. Ποια είναι η άποψή σας; Συμφωνείτε ή διαφωνείτε.    1


 

  Θέμα: Η τηλεόραση δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή. Εμείς την χρησιμοποιούμε καλά ή κακά και την κάνουμε τέτοια. Ποια είναι η άποψή σας; Συμφωνείτε ή διαφωνείτε.

Πρόλογος

   Στη σημερινή τεχνολογική εποχή είναι δύσκολο να βρεις σπίτι χωρίς ούτε μια τηλεόραση - τουλάχιστον στον λεγόμενο «αναπτυγμένο» κόσμο. Όλοι μας περνάμε κάποιο μέρος του ελεύθερού μας χρόνου παρακολουθώντας τηλεόραση.
   Η τηλεόραση ξεκίνησε σαν μέσο επικοινωνίας για βιομηχανική χρήση. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο όμως, η τηλεόραση χρησιμοποιήθηκε για ενημερωτικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς, κυρίως όμως σαν προϊόν με σκοπό το οικονομικό κέρδος από τους επιχειρηματίες.
    Στη μορφή που έχει πάρει σήμερα η τηλεόραση υπάρχουν πλεονεκτήματα καθώς όμως και αδυναμίες.

Θετικά

  Εξετάζοντας τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της τηλεόρασης, θα διαπίστωνε κανείς, ότι η τηλεόραση μειώνει τις αποστάσεις και μπορεί κανείς να έχει ενημέρωση για τις εξελίξεις σύντομα από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου μέσω των ανταποκρίσεων ή μέσω ζωντανών συνδέσεων.
   Η τηλεόραση είναι ένα ψυχαγωγικό μέσο. Μέσα από τα εκατοντάδες ψυχαγωγικά προγράμματα όπως τηλεοπτικές σειρές, τηλεπαιχνίδια, ψυχαγωγικές εκπομπές, οι άνθρωποι μπορούν να περάσουν ευχάριστα τον ελεύθερό τους χρόνο
  Λόγω της αμεσότητάς της, η τηλεόραση μπορεί να αποτελέσει μέσο για την μόρφωση, την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των ανθρώπων μέσα από τα πάσης φύσεως ντοκιμαντέρ ή μέσω του προγράμματος της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
  Το τηλεοπτικό μέσο μπορεί να ευαισθητοποιήσει πιο εύκολα την κοινή γνώμη σε ανθρωπιστικά ζητήματα όπως για παράδειγμα μέσω των τηλε-μαραθώνιων για τη συγκέντρωση χρημάτων υπέρ κοινωφελών* ιδρυμάτων ή ζητώντας την συνδρομή των τηλεθεατών για την ανεύρεση* κάποιου εξαφανισμένου ενηλίκου ή παιδιού ή κάποιου επικίνδυνου εγκληματία.
  Δυστυχώς η σημερινή κοινωνία αποξενώνει* τα άτομα που την απαρτίζουν με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να ανήκουν στην κατηγορία των μοναχικών, ιδιαίτερα τα ηλικιωμένα άτομα. Η τηλεόραση αποτελεί έναν τρόπο παρηγοριάς, έναν τρόπο να σπάει η μοναξιά που βιώνουν τα άτομα αυτά.
  Η τηλεόραση αποτελεί κι ένα μέσο διαφήμισης. Γίνεται να δυνατό το καταναλωτικό κοινό να μάθει για νέα προϊόντα (μέσω της διαφήμισης) και να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει αγοράζοντάς τα.
  Η τηλεόραση μπορεί να προάγει τη δημοκρατία επειδή αποτελεί μέσω ελέγχου της πολιτικής εξουσίας. Μπορεί κάνει γνωστές στους πολίτες τυχόν παρανομίες της πολιτικής εξουσίας και να πιέσει για την απόδοση δικαιοσύνης.

Αρνητικά

Απ' την άλλη μεριά όμως, το τηλεοπτικό μέσο έχει τη δύναμη να βλάψει την κοινωνία αντί να την προάγει*.
    Λόγω της μεγάλης της δύναμης, η τηλεόραση από μέσο ενημέρωσης μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε μέσο προπαγάνδας* από αυτούς που την ελέγχουν, δηλαδή τις κυβερνήσεις και τους επιχειρηματίες.
    Πολύ εύκολα επίσης η τηλεόραση, μπορεί να μετατραπεί σε όργανο «πλύσης» εγκεφάλου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο βομβαρδισμός από διαφημίσεις που δεχόμαστε παρακολουθώντας κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Λόγω της συνεχούς προβολής μπορεί να παρασυρθούμε και να αγοράζουμε πράγματα που στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε.
     Ενώ η τηλεόραση θα πρέπει να είναι όργανο άσκησης ελέγχου της πολιτικής εξουσίας, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να συμπράττει με την εξουσία και δημοσιογράφοι που εμφανίζονται στους δέκτες μας να έχουν μετατραπεί σε ένα είδος κυβερνητικού εκπροσώπου ή να συγκαλύπτουν* σκάνδαλα.
     Αν και ένας από τους ρόλους της τηλεόρασης είναι η ψυχαγωγία, τα πραγματικά ψυχαγωγικά προγράμματα είναι λίγα. Συνήθως προβάλλονται προγράμματα, σειρές και ταινίες που είτε προβάλλουν υπερβολικά την βία, το σεξ και τη βωμολοχία είτε είναι τρομερά επικίνδυνα εθίζοντας* τους ανθρώπους στην αποδοχή της παρακολούθησης της προσωπικής τους ζωής από τρίτους (π.χ. το big brother).
     Η μόρφωση και η επιμόρφωση των ανθρώπων κατά τη διάρκεια του βίου τους είναι μια από τις λειτουργίες της τηλεόρασης όμως, είτε τα προγράμματα που προβάλλονται είναι λίγα και συνήθως μόνο στην κρατική τηλεόραση είτε οι ώρες προβολής τους είναι ακατάλληλες (υπερβολικά πρωί ή υπερβολικά βράδυ).
     Η τηλεόραση απορροφά όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του ελεύθερου χρόνου με αποτέλεσμα την έλλειψη επικοινωνίας και την αποξένωση όχι μόνο από τρίτους (φίλους, συγγενείς, γνωστούς)-αφού προτιμάται η παραμονή στο σπίτι και η παρακολούθηση τηλεόρασης από την ανταλλαγή επισκέψεων ή τις κοινές εξόδους-αλλά και μέσα στα μέλη μιας οικογένειας, αφού δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο, όλα τα μέλη της οικογένειας να παρακολουθούν τηλεόραση χωρίς να ανταλλάσσουν ούτε μια κουβέντα.
      Έχει διατυπωθεί η πρόταση ότι τηλεόραση δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή. Εμείς την κάνουμε καλή ή κακή ανάλογα με τη χρήση που της κάνουμε.

Διατύπωση άποψης

    Η παραπάνω άποψη αποδίδει , κατά την προσωπική εκτίμηση, μια μεγάλη αλήθεια.

Επιχειρηματολογία

    Πράγματι, αν το καλοσκεφτεί κανείς η τηλεόραση, σαν μέσο ενημέρωσης, δεν είναι τίποτε άλλο από μια άψυχες συσκευές (δέκτες, μικρόφωνα, κεραίες, κάμερες). Πως θα μπορούσε να είναι καλή ή κακή αφού δεν έχει τη δική της βούληση*; Άρα η ποιότητά της εξαρτάται από τη χρήση που της κάνουν οι άνθρωποι, δηλαδή όλοι εμείς.
    Η τηλεόραση είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα*. Ο σκοπός και ο ρόλος της τεχνολογίας είναι η καλυτέρευση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου και η διευκόλυνσή του (με εξαίρεση ίσως τη στρατιωτική τεχνολογία). Αν όμως η χρήση της τεχνολογίας και των επιτευγμάτων της από τους τελικούς χρήστες δεν είναι σωστή, δεν φταίει η ίδια η τεχνολογία ούτε τα προϊόντα της.
    Η τηλεόραση λόγω της ευρείας αποδοχής της έχει τεράστια δύναμη να επηρεάζει τους ανθρώπους. Εάν αυτοί που διαχειρίζονται την τηλεόραση (πολιτική εξουσία, επιχειρηματίες, δημοσιογράφοι) κάνουν κατάχρηση αυτής της δύναμης αυτής και τη χρησιμοποιούν για ιδιοτελείς* σκοπούς, υπεύθυνοι είναι οι διαχειριστές του τηλεοπτικού μέσου και όχι το ίδιο το μέσο. Τίθεται επομένως πάλι θέμα χρήσης και διαχείρισης.
    Αν οι ίδιοι οι τηλεθεατές δεν διαθέτουν την ικανότητα ή την παιδεία να κρατούν κριτική στάση απέναντι στην τηλεόραση και σ' αυτά που προβάλλει, δεν είναι υπευθυνότητα του τηλεοπτικού μέσου αλλά των ίδιων των τηλεθεατών και κυρίως της οικογένειας και του κράτους που είναι υπεύθυνοι για τη διαπαιδαγώγηση των ανθρώπων.
    Παρατηρώντας κανείς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της τηλεόρασης θα διαπιστώσει ότι στον ίδιο τομέα που η τηλεόραση συμβάλλει* θετικά, ταυτόχρονα μπορεί να συμβάλλει και αρνητικά όπως για παράδειγμα στον τομέα της ψυχαγωγίας: από τη μια συμβάλλει θετικά με ψυχαγωγικά προγράμματα που προβάλλει, απ' την άλλη όμως, συμβάλλει και αρνητικά γιατί η ποιότητα των προγραμμάτων που προβάλλει είναι χαμηλή. Συνεπώς, είναι θέμα χρήσης του μέσου. Πάλι επομένως, είναι θέμα χρήσης της τηλεόρασης.

Επίλογος

     Συνοψίζοντας*, θα μπορούσε να πει κανείς, ότι η τηλεόραση είναι ένα μέσο με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της όμως, τα δημιουργούν οι άνθρωποι με τη χρήση που της κάνουν.

Λεξιλόγιο

  1. Κοινωφελών = ο Κοινωφελής =>Αυτός που εργάζεται για το κοινό όφελος (καλό)
  2. Ανεύρεση = Το βρεις κάποιον ή κάτι που έχει χαθεί, εξαφανιστεί.
  3. Αποξενώνει = Κάνω κάποιον να νιώθει μόνος, ξένος.
  4. Προάγει = Βοηθά, βελτιώνει.
  5. Προπαγάνδα = Το να υποστηρίζεις μια άποψη παρουσιάζοντας μόνο μια πλευρά των πραγμάτων ή βασιζόμενος σε ψέματα.
  6. Συγκαλύπτουν= κουκουλώνουν, βοηθούν στο να μη φανερωθεί κάτι
  7. Εθίζοντας = κάνοντας κάποιον να συνηθίζει κάτι.
  8. Βούληση = θέληση
  9. Επίτευγμα = κατόρθωμα
  10. Ιδιοτελείς = ο ιδιοτελής =>Αυτός που στοχεύει μόνο στο προσωπικό κέρδος.
  11. Συμβάλλει = βοηθά
  12. Συνοψίζοντας = Ανακεφαλαιώνοντας, ξαναθυμίζοντας κάτι με περιληπτικό τρόπο.

Δραστηριότητες για τη γλώσσα Ε' δημοτικού

0 σχόλια
Διαπίστωσε πόσο καλά ξέρεις τα γραμματικά φαινόμενα που μελετάμε στο μάθημα της γλώσσας μέσα από την παρακάτω εφαρμογή.
  • Περίμενε μερικά λεπτά να φορτώσει την εφαρμογή. 
  • Με το ποντίκι σου, επέλεξε την ενότητα της γλώσσας που θές να μελετήσεις
  • Στη συνέχεια διάλεξε τη δραστηριότητα που θες, κάνοντας κλικ στα εικονίδια αριστερά
Καλή διασκέδαση!

Το αυτί και η λειτουργία του

0 σχόλια



Μάθε περισσότερα για το πώς δουλεύει το αυτί, μεταφερόμενος στην παρακάτω κατατοπιστικότατη ιστοσελίδα για τη λειτουργία του αυτιού.

Τα αυτιά μας είναι πολύπλοκα όργανα. Μάθε πώς δουλεύει το αυτί  με την παρακάτω εφαρμογή. Πάτα με το ποντίκι σου το κουμπί "έναρξη" για να εκκινήσει η εφαρμογή και να δεις την λειτουργία του αυτιού.

κάνε κλικ στο βελάκι της παρακάτω εφαρμογής για να δεις τη λειτουργία του αυτιού.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς

0 σχόλια
View more presentations or Upload your own.

Μάθε εύκολα το αντίστοιχο μάθημα του βιβλίου σου με τη βοήθεια του παρακάτω σχεδιαγράμματος





Η Άλωση μέσα από τους θρύλους
Παραδοσιακοί και θαυμαστοί θρύλοι, αναπτύχθηκαν γύρω από την άλωση της Πόλης, για να θρέψουν τις ελπίδες και το θάρρος του έθνους επί αιώνες.
Μια παράδοση αναφέρει ότι την ώρα που μπήκαν οι Τούρκοι στην Πόλη και στη συνέχεια στην Αγιά Σοφιά τελούνταν θεία λειτουργία. Ο τοίχος τότε πίσω από την Αγία Τράπεζα άνοιξε και εξαφανίστηκε ο ιερέας που τελούσε την λειτουργία. Όταν η Πόλη επιστρέψει στα χέρια χριστιανών, ο ιερέας θα ξαναβγεί από εκεί και θα συνεχίσει τη θεία λειτουργία που άφησε στη μέση.
Άλλη παράδοση είναι αυτή του μαρμαρωμένου βασιλιά. Συγκεκριμένα όταν ήλθε η ώρα η πόλη να τουρκέψει και μπήκαν μέσα οι Τούρκοι, έτρεξε ο βασιλιάς καβάλα στ’ άλογό του να τους εμποδίσει. Ήταν πλήθος αρίφνητο η Τουρκιά, χιλιάδες τον έβαλαν στη μέση κι εκείνος χτυπούσε κι έκοβε με το σπαθί του.
Τότε σκοτώθη τ’ άλογό του κι έπεσε κι αυτός. Κι εκεί που ένας Αράπης σήκωσε το σπαθί να χτυπήσει το βασιλιά, ήρθε άγγελος Κυρίου και τον άρπαξε και τον πήγε σε μια σπηλιά βαθιά στη γη κάτω, κοντά στη Χρυσόπορτα
Τρισδιάστατη αναπαράσταση της Χρυσής Πύλης (Χρυσόπορτα)
Εκεί μένει μαρμαρωμένος ο βασιλιάς και καρτερεί την ώρα να ’ρθει πάλι ο άγγελος να τον σηκώσει. Οι Τούρκοι το ξέρουν καλά αυτό, μα δεν μπορούν να βρουν τη σπηλιά που είναι ο βασιλιάς γι’ αυτό έχτισαν την πόρτα που ξέρουν πως απ’ αυτή θα μπει ο βασιλιάς να τους πάρει πίσω την Πόλη.
Μα, όταν είναι θέλημα Θεού, θα κατεβεί ο άγγελος στη σπηλιά και θα τον ξεμαρμαρώσει και θα του δώσει στο χέρι το σπαθί που είχε στη μάχη. Και θα σηκωθεί ο βασιλιάς και θα μπει στην Πόλη από τη Χρυσόπορτα και, κυνηγώντας με τα φουσάτα του τους Τούρκους, θα τους διώξει ως την Κόκκινη Μηλιά.
Ο Θρύλος του Μαρμαρωμένου βασιλιά εξακολουθεί να επηρεάζει και τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Το παρακάτω βίντεο-κλιπ από τη δεκαετία του 1990 για το τραγούδι του συνθέτη-τραγουδιστή Μιχάλη Ρακιτζή με τίτλο "Ethnic" είναι εμπνευσμένο από τον παραπάνω θρύλο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο βίντεο - κλιπ αποτελεί την πρώτη ελληνική απόπειρα για τη δημιουργία ταινίας τρισδιάστατων γραφικών με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ακόμα και σήμερα, θεωρείται αξεπέραστο!

Ένα άλλο παράδειγμα πως η άλωση έχει επηρεάσει την σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία είναι το ελληνικό συγκρότημα επικής σκλήρης μουσικής "INNER MAKAM" Οι οποίοι εμπνεύστηκαν το θέμα του δίσκου τους από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Στο παρακάτω ηχητικό απόσπασμα από το δίδκο του εν λόγω συγκροτήματος ακούμε την αγέρωχη απάντηση του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στον Μωάμεθ, όταν ο δεύτερος ζήτησε την παράδοση της Πόλης.
"Το δε την πόλιν σοι δούναι ουτ' εμόν εστίν ουτ' άλλου των κατοικούντων εν ταύτη∙ κοινή γαρ γνώμη άπαντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισθόμεθα της ζωής ημών", απάντησε ο γενναίος αυτοκράτορας που σημαίνει: Το να σου παραδώσω την Πόλη ούτε δικιά μου θέληση είναι ούτε κανενός από τους κατοίκους της. Γιατί συμφωνήσαμε όλοι με τη δικιά μας θέληση να πεθάνουμε και να μη λυπηθούμε τη ζωή μας.


Η απορρόφηση του ήχου

0 σχόλια

Οι Οθωμανοί Τούρκοι κατακτούν Βυζαντινά εδάφη

0 σχόλια

Η ανάκλαση του ήχου

0 σχόλια

Αρκτικόλεξα - συντομογραφίες

1 σχόλια
Αρκτικόλεξα 

Αρκτικόλεξα είναι οι συντομογραφίες που σχηματίζονται από τα αρχικά γράμματα φράσεων, οι οποίες συνήθως δηλώνουν ονομασίες συλλόγων, οργανισμών, πολιτικών κομμάτων. Τα αρκτικόλεξα γράφονται με κεφαλαία και χωρίς τελεία ανάμεσα τους, εκτός αν μια λέξη αποδίδεται με δύο γράμματα στο αρκτικόλεξο.

                                                                Παραδείγματα                                                                 

π.χ. ΟΗΕ     (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ)

       ΕΛ.ΤΑ. (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ)

Συντομογραφίες  

Ονομάζονται οι συντομευμένες γραφές ορισμένων λέξεων που χρησιμοποιούμε συχνά στο λόγο και οι οποίες, αντί να γράφονται ολόκληρες, γράφονται για συντομία κομμένες με ορισμένο τρόπο.
 Παράδειγματα
π.χ. = παραδείγματος χάρη
βλ. = βλέπε
σελ. = σελίδα


Ασκήσεις για το σπίτι

Αιτιολογικές Προτάσεις

0 σχόλια

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο: http://egpaid.blogspot.com/

Αιτιολογική είναι η πρόταση με την οποία εκφράζουμε την αιτία για την οποία γίνεται κάτι ή δικαιολογούμε την άποψή μας. Εισάγονται δε με αιτιολογικούς συνδέσμους(γιατί,αφού,επειδή, καθώς) αλλά και με λέξεις ή φράσεις: μια και, μια που, κλπ.

Π. χ. Η Βασιλική επισκέπτεται τακτικά τη Θεσσαλονίκη, επειδή μένει εκεί η θεία της.
Ο Νίκος προστατεύει τα ζώα, γιατί σέβεται τα δικαιώματά τους στη ζωή
Είναι εξαρτημένη πρόταση και τη χρησιμοποιούμε για να εντοπίσουμε την αιτία και για να υποστηρίξουμε με λογικά επιχειρήματα την άποψή μας. Οι αιτιολογικές προτάσεις χωρίζονται από τις ανεξάρτητες με κόμμα.

Διαδραστικές ασκήσεις πάνω στις αιτιολογικές προτάσεις

Κάνε κλίκ πάνω εδώ


Ασκήσεις για το σπίτι

Από το παρακάτω φυλλάδιο θα έχετε: πολύ καλό διάβασμα την θεωρία για τις αιτιολογικές προτάσεις και κυρίως με ποιές λέξεις εισάγονται.Εννοείται ότι θα πρέπει να κάνετε και την άσκηση που ακολουθεί.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Χάρης Λεμονιάς 2010. Από το Blogger.