"Το μυαλό του παιδιού δεν είναι δοχείο που πρέπει να το γεμίσεις αλλά φωτιά που πρέπει να την ανάψεις".
Πλούταρχος

Χριστουγεννιάτικοι στολισμοί

0 σχόλια
Η τάξη μας μαζί με τη Γ' δημοτικού του σχολείου μας, ανέλαβε να στολίσει τον διάδρομο της εισόδου του σχολείου μας. Οι μαθητές -με τη βοήθεια των δασκάλων τους - ολοκλήρωσαν με επιτυχία τον στολισμό της εισόδου παράγοντας ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα, προσαρμοσμένο στην αισθητική των συμμαθητών τους το οποίο και σας παρουσιάζουμε με χαρά:



ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!!!

Φτιάχνουμε χάρτες από πλαστελίνη

0 σχόλια
Στα πλαίσια του μαθήματος της γεωγραφίας αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας γεωμορφολογικούς χάρτες από πλαστελίνη προκειμένου στη συνέχεια να εντοπίσουμε και να σημαδέψουμε τα ψηλότερα βουνά της Ελλάδας. Σας παρουσιάζουμε δυο στιγμιότυπα από τη διάρκεια της εργασίας μας.






Τελικές προτάσεις -συμπερασματικές προτάσεις

0 σχόλια
Όταν προτείνουμε σε κάποιον κάτι ή τον προσκαλούμε κάπου ή απλά του μιλάμε για κάτι που κάνουμε στοχεύοντας κάπου, συχνά πρέπει να αναφέρουμε το σκοπό αυτής της πρόσκλησης, της πρότασης ή της ενέργειάς μας. Χρησιμοποιούμε λοιπόν τις αποτελεσματικές ή συμπερασματικές προτάσεις και τις τελικές προτάσεις
Οι τελικές προτάσεις αρχίζουν με το για να ή με το να και εκφράζουν σκοπό.
Π. χ. Σε προσκαλώ στο σπίτι μου για να δούμε τηλεόραση ή σε προσκαλώ στο σπίτι μου να δούμε τηλεόραση.
Οι τελικές προτάσεις πήραν την ονομασία τους από την αρχαία ελληνική λέξη "τέλος" που σημαίνει σκοπός
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν πρέπει να μπερδεύεις τις τελικές προτάσεις που αρχίζουν με το να με τις προτάσεις που αρχίζουν επίσης με το να και είναι αντικείμενα ρημάτων.


Π. χ. μου είπε να φύγω(η πρόταση να φύγω δεν είναι τελική, γιατί δεν εκφράζει σκοπό. Είναι αντικείμενο του ρήματος είπε)
Ένας τρόπος για να τις ξεχωρίζουμε είναι να δοκιμάσουμε να βάλουμε στη θέση του να το για να.


Οι αποτελεσματικές ή συμπερασματικές αρχίζουν με το ώστε και εκφράζουν ένα σκοπό ή ένα συμπέρασμα. Π. χ. Έφυγα νωρίς, ώστε να προλάβω τον αγώνα.


Και οι δυο οι παραπάνω προτάσεις είναι εξαρτημένες προτάσεις και δε στέκονται μόνες τους στο λόγο.

 Ασκηση
Έλεγξε αν μπορείς αν μπορείς να ξεχωρίσεις τις τελικές προτάσεις από τις προτάσεις που εισάγονται με το να και έχουν τη θέση  αντικειμένων στα ρήματα  των προτάσεων.

Κάνε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να ξεκινήσεις την εφαρμογή


Εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία

1 σχόλια
Η Αγία Σοφία αποτελεί ένα διαχρονικό αρχιτεκτονικό αριστούργημα. Μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας μας δίνεται η δυνατότητα να θαυμάσουμε από την άνεση του σπιτιού μας ή της τάξης μας αυτό το αριστούργημα που λέγεται Αγία Σοφία μέσω της παρακάτω εικονικής περιήγησης. 

Οδηγίες

  • Έχοντας πατημένο συνέχεια το κουμπί του ποντικού και σέρνοντάς το προς την κατεύθυνση που θέλουμε, μπορούμε να περιηγηθούμε 360 μοίρες δεξιά-αριστερά ή πάνω-κάτω.
  • Για να μεταφερθούμε στο επόμενο "δωμάτιο" πατάμε το βελάκι που βρίσκεται στο έδαφος

Η Αγία Σοφία

0 σχόλια
Πρώτη φροντίδα του Ιουστινιανού, μετά τη «στάση του νίκα», ήταν να χτίσει ό,τι καταστράφηκε και να κάνει την Πόλη ακόμη καλύτερη. Το πιο σημαντικό από τα έργα του ήταν ο ναός της Αγίας Σοφίας.

Ανέθεσε το χτίσιμό της σε δυο ονομαστούς Έλληνες αρχιτέκτονες, τον Ανθέμιο και τον Ισίδωρο. Επιθυμία και εντολή του ήταν ο ναός της Σοφίας του Θεού να χτιστεί έτσι, ώστε να ζήσει αιώνες και όμοιός του να μην υπάρχει πουθενά.

Οι δύο αρχιτέκτονες, για να πρωτοτυπήσουν, συνδύασαν το ρυθμό της ορθογώνιας βασιλικής, με τον οποίο είχαν χτιστεί οι πρώτοι χριστιανικοί ναοί, και του περίκεντρου ναού με τρούλο. Έτσι γεννήθηκε το σχέδιο της Αγίας Σοφίας και ο νέος ρυθμός, η βασιλική με τρούλο. Ο ρυθμός αυτός επηρέασε την αρχιτεκτονική των ναών τόσο, ώστε ακόμη και στις μέρες μας πολλοί ναοί να κτίζονται με αυτό το σχέδιο.
 Παρακάτω ακολουθεί ένα εξαιρετικό ντοκυμαντερ του National Geographic για την κατασκευή της Αγίας Σοφίας.


Γινάμε ποιητές

0 σχόλια
Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης και επ' αφορμή του ποιήματος στο μάθημα "Αγάπες με ουρά" αποφασίσαμε να συνθέσουμε τα δικά μας ποιήματα με θέμα όμως, "Ισότητα - Διαφορετικότητα".  
  • Μιλήσαμε για τις μεθόδους σύνθεσης ποιημάτων για τη διαφορετικότητα, τα δικαιώματα του ανθρώπου και την ισότητα και προχωρήσαμε στη σύνθεση των ποιημάτων μας.
  • Στην συνέχεια "κρεμάσαμε" τα ποιήματά μας από τα κλαδιά του "Δέντρου της Διαφορετικότητας" που φτιάξαμε και κρεμάσαμε στον τοίχο της τάξης μας.

Παρακάτω ακολουθεί μια φωτογραφία με το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς μας.




Ευθύς και πλάγιος λόγος

0 σχόλια
Μια μικρή βοήθεια για να καταλάβουμε τί είναι ευθύς και τί πλάγιος λόγος καθώς επίσης και πώς μπορούμε να κάνουμε τον ευθύ πλάγιο λόγο και τούμπαλιν.


Μετρατρέψαμε σε κόμιξ μια αστεία ιστορία

0 σχόλια
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, προσπαθήσαμε να μετατρέψουμε ένα μικρό κειμενάκι σε εικόνες και διαλόγους. Παρακάτω σας εκθέτουμε τις καλύτερες δημιουργίες μας.

Για να μπορέσετε να έχετε καλύτερη θέαση πατήστε το άκρη δεξιά κουμπί.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Χάρης Λεμονιάς 2010. Από το Blogger.